یاسوج؛

فرمان اقتصاد مقاومتی در 6 هنرستان‌ عملیاتی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرمان اقتصاد مقاومتی در تعداد 6 هنرستان‌ کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی و اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛هادی زارع‌پور  با بیان اینکه فرمان اقتصاد مقاومتی باید در همه سطوح جامعه آن گونه که رهبری معظم انقلاب فرموده‌اند اجرایی و عملیاتی شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگ‌ساز در این خصوص وظایفی بر عهده دارد.

وی بخشی از وظیفه آموزش و پرورش را فرهنگ‌سازی برای دانش‌آموزان دانست که پس از آشنا شدن با این موضوع آن را به سطح جامعه و خانواده‌ها انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین دستگاه فرهنگی در کشور می‌تواند با توان دانش‌آموزان خود در راه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به صورت گسترده عمل کند.

وی به بخش دیگری از وظایف این دستگاه در راه اجرای این فرمان رهبری اشاره کرد و گفت: فرهنگیان ما نیز قشر بسیار بزرگی هستند که آن‌ها نیز علاوه بر تبیین اقتصاد مقاومتی در کلاس‌های درس قادر به ترویج این فرهنگ در سطح جامعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از توضیحات خود در خصوص وظایف این دستگاه برای اجرای فرمان رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در هنرستان‌های ما این ظرفیت وجود دارد که اقتصاد مقاومتی را در عمل اجرایی کنیم.

زارع‌پور گفت: به همین دلیل در تعداد 6 هنرستان استان با هدف عملیاتی کردن فرمان رهبری آن هم در عرصه اقدام و عمل این طرح اجرا می‌شود.

وی از برگزاری کارگروه بهبود کیفیت آموزش و افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش برای اجرای این کار خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها در سطح جامعه نیز بیشتر پی برده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به یکی دیگر از مزایای اجرای این طرح در هنرستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: فرهنگ کارآفرینی در مدارس نیز جا خواهد افتاد.

زارع‌پور از درآمدزایی به عنوان یکی دیگر از اهداف اجرای این هدف در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: باید استارت درآمدزایی در آموزش و پرورش را با این کارها و اقدامات زد تا در آینده بتوانیم آن را به کل بدنه آموزش و پرورش تسری دهیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.