گزارش/

دردسرهای شبانه در کوچه‌های باریک پایتخت/ اعتراض‌هایی که به دعوا ختم می‌شود

گاهی اوقات در خیابان‌های باریک پایتخت با دردسری مواجه می‌شوید، که راهی برای خلاصی از آن وجود ندارد.

دردسرهای شبانه در کوچه‌های باریک پایتخت/ اعتراض‌هایی که به دعوا ختم می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کافی است که در یک خیابان باریک یک طرفه پشت سر آنها قرار بگیرید تا نیم ساعت برای طی فاصله 200 متری معطل شوید.توقف‌های متعدد هم که دیگر کار را بدتر می‌کند و هر 10 متر یک توقف چند دقیقه ای. خودروهای مکانیزه حمل زباله را می‌گویم با راننده‌هایی که در وسط خیابان توقف می‌کنند و به اعتراض‌ها هم توجه نمی‌کنند و صدای همه اهالی محل و رهگذران را درآورده‌اند.

محمد که در یکی از خیابان‌های باریک منتهی به بلوار نلسون ماندلا پشت یکی از خودروهای مکانیزه افتاده بود در این ارتباط گفت: «راننده قشنگ می‌تونست بره کنار خیابان و سطل آشغال را خالی کند اما از عمد وسط خیابان ایستاده بود و به کسی راه نمی‌داد.»

او ادامه داد: «50 خودرو پشت این آقا صف شده بودن و کنار نمی‌کشید، هرچی هم بوق زدیم و چراغ دادیم انگار نه انگار! اصلا من نمی‌دونم ساعت 6 بعد از ظهر وقت تخلیه سلطهای آشغال است؟»

حق با محمد است با گشتی در شهر در ساعات مختلف متوجه شدیم خودروهای مکانیزه ساعت مشخصی برای کار و تخلیه زباله ندارند و در هر ساعتی که دلشان بخواهد، راهی خیابان‌ها می‌شوند.

در یکی دیگر از نمونه‌ها ساعت عصر شنبه همین هفته در خیابان انقلاب یکی از خودروهای مکانیزه کل خیابان را به سمت چهارراه ولیعصر(عج) مسدود کرده بود و به هیچ اعتراضی هم اهمیت نمی‌داد.

راننده به خودش زحمت نمی‌داد که تا جای ممکن کنار خیابان توقف کند که دیگران هم بتوانند عبور کنند. در موارد دیگر هم که معمولا برای خالی کردن سطل آشغال کوچه‌های فرعی به شکلی سر کوچه توقف می‌کنند که برای دقایقی راه تردد کامل مسدود می‌شود.

کامران که تجربه این اتفاق را دارد به ما گفت: «سر کوچه ما یک ساعت ایستاده بود تا سطل رو خالی کنه و نمی‌تونست. میگفتن مشکل فنی داره اما راننده اصلا انگار نه انگار که 10 دقیقه همه رو معطل کرده! اخر سر از ماشین پیاده شده رفتم تذکر بدم که پرخاشگری کرد.

کامران افزود: «بعد هم که راه افتاد کلی راه رو پشت سرش مثل لاک پشت رفتیم تا جایی که مسیرمان جدا شد. نمی‌دونم برای این موضوع باید به کجا شکایت کنیم؟ زنگ بزنیم پلیس یا همون 137 کار رو انجام می‌دن؟»

مشکل دیگر که برخی از این خودروها و کارگرانشان ایجاد می‌کنند این است که وقتی کار تخلیه سطل زباله انجام شد، آن را همان وسط خیابان رها می کنند و می‌دوند دنبال خودرو مکانیزه تا به سطل بعدی برسند.گویا آنها مجبور به انجام این کار شده‌اند و شغل اصلیشان چیز دیگری است که اینچنین بی حوصله کار می‌کنند .

در این روزها که شهرداری تهران نسبت به این موضوع بی تفاوت است،برخی از این افراد هرجا بخواهند توقف می‌کنند. راه هر کس بخواهند را می‌بندند و هر زمان که بخواهند برای یک سطل زباله هزینه می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۵ تير ۱۳۹۵
در تهران روزانه سه وعده زباله جمع اوری میشه وگرنه پای سطل های مکانیزه پر زبالس . ولی در کشور های پیشرفته هفته ای یکبار هس . باید فرهنگسازی بشه که مردم کمتر زباله تولید کنن یا حد اقل جدا سازی کنن تا پرسنل محترم شهرداری کمتر مجبور به تخلیه سطلها در سطح شهر شوند
Netherlands
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۵
خیلی از کوچه ها به علت باریکی ، یک طرفه شده ولی ساکنین رعایت نمی کنند. یبزحمت برای کوچه های یک طرفه دوربین برای جریمه رانندگان متخلف نصب شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۵
ای بابا حرفی میزنیدا،شهرداری تا بره نون دستفروش های بدبخت ببره که وقت نمیکنه به این جور مسایل پیش پا افتاده رسیدگی کنه!بعدشم تا وقتی میتونه نون بری کنه چرا باید با برطرف کردن این معضل باعث بشه چهار نفر دیگه به موقع برسند سر کار و زندگیشون که بتونند نون بخورند!?زیادم اعتراض کنید مامورای شهرداری با چوب و چماق تو همینجا میریزند سرتون و گوشیتونم رو سرتون خراب میکنندا!!!!:-)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۵
پاکبانان زحمتکش هستند و اعتراض رانندگان توجیهی ندارد.اگر همین ها نباشند دو روزه بوی گند شهر رو برمیداره.بهتر از به جای گیر دادن به قشر عزیز و زحمتکش پاکبانان سوژه های بهتری مثلا در مورد لایی کشیدن همین خودروهایی که تحمل دو دقیقه انتظار رو ندارن ، پیدا کنید.
آخرین اخبار