آزادسازی قیمت بلیت هواپیما کلاه بزرگی بر سر مردم

آزادسازی قیمتها به برخی شرکتها و آژانس های هواپیمایی کمک می کند تا به اسم قانون راحت تر جیب مردم را خالی کنند.

به گزارشخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،آزادسازی قیمت بلیت هواپیما بهانه خوبی شده تا شرکتها و آژانسهای هواپیمایی از آب گل آلود ماهی بگیرند و به بهانه خدمت رسانی به مسافرین بلیت پروازها را با قیمت های دلخواه بفروش برسانند.

آژانس های هواپیمایی در گذشته قانون را دور می زدند به طوریکه بلیت هواپیما را از شرکت های هواپیمایی خریداری و با قیمتهای دلخواه نجومی به فروش می رساندند بنابراین با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما کلاه بزرگی برسر مردم رفت چراکه نه تنها شرکتها و آژانسهای هواپیمایی بلیت را با قیمت کاذب می فروشند ، بلکه اطلاع درستی از واژه خدمت رسانی ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،طبق استعلام از شرکت های هواپیمایی مستقر در فرودگاه مهرآباد و دیگر آژانس های هواپیمایی ، از نبود بلیت رفت برای تاریخ 15 تیر 1395 و برگشت برای تاریخ 18 تیر 1395 معضلی برای مسافرین محسوب می شود و اکثر آژانس های هواپیمایی بلیت ها را به صورت چارتر یا تورهای مسافرتی می فروشند.

بر اساس این گزارش،در این میان آزادسازی قیمتها به برخی شرکتها و آژانس های هواپیمایی کمک می کند تا به اسم قانون راحت تر جیب مردم را خالی کنند،به طوریکه آژانس های فوق بلیت رفت و برگشت برای روزهای عادی بعد از تاریخ 15 و 18 تیرماه را با قیمتهای کاذبی بین 220 تا 320 هزار تومان برای پروازهای یک طرفه عرضه می کنند.

طی گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و به گفته مسافرین ، هر کدام از شرکتها و آژانس های هواپیمایی قیمتی متفاوتی برای فروش بلیت ارائه می دهند، و در صورت تراکم سفر قیمت بلیت را تا حد توان افزایش می دهند که در مواردی به 400 هزار تومان هم رسیده است. به گفته یکی از مسافرین بلیت پروازی که در فرودگاه مهرآباد 300 هزارتومان عرضه می شد، بیرون از فرودگاه 100 هزار تومان ارزان تر به فروش می رسید.

قیمت بلیت پرواز زنجان تهران هم در زنجان 280 هزارتومان و در تهران با قیمت 215 هزار تومان به فروش می رسید. فروش بلیت اینترنتی هم که در سایتهای مختلف قیمتهای متفاوتی ارائه شده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی شرکتهای هواپیمایی در گذشته دست به دامان آژانس های هواپیمایی می شدند

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت برای شرکت های هواپیمایی در خصوص قیمت گذاری بلیت ایجاد شده بود گفت: شرکتهای هواپیمایی قصد داشتند مستقیم وارد بازار فروش شده و نرخ را تعیین کنند،تا از این طریق بلیت را در اختیار مردم قرار دهند.

وی گفت : قبل از آزاد سازی قیمت ها ،آژانس ها برمبنای قیمت خرید بلیت ازشرکت ها ی هواپیمایی نرخ ها را تعیین می کردند.

عابدزاده با تاکید بر اینکه قیمت فروش بلیت هواپیماها از زمانیکه آزاد سازی شد اظهار داشت: با این امر شرکت های هواپیمایی این فرصت را به دست آوردند که خودشان نرخ فروش بلیت را تعیین کنند.

وی درخصوص برخورد با شرکتها و آژانس های هواپیمایی تصریح کرد: برای آژانس های متخلفی که دارای مجوز هستد محدودیت اعمال می کنیم.

این گزارش در پایان می افزاید : شرکتها و آژانسهای هواپیمایی بعد از آزاد سازی قیمتها پول خوبی به جیب زدند ، این درحالیه که نبود نظارت در این عرصه باعث سوء استفاده آنها شده و سردرگمی مسافرین را به همراه داشته است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار