سازمان ملل: 2 برابر شدن سطح زیر کشت کوکائین در جهان

سازمان ملل اعلام کرد سطح زیر کشت درخت کوکا ظرف دو سال دو برابر شده و تولید این ماده مخدر به بیش از 656 تن تا پایان سال 2015 رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد  اعلام کرد سطح زیر کشت درخت کوکا که از آن ماده مخدر کوکایین تهیه می شود ظرف دو سال دو برابر شده و تولید این ماده مخدر از 442 تن در سال 2014 به بیش از 656 تن تا پایان سال 2015 رسیده است.

بو ماتیانسن Bo Mathiasen ، نماینده دفتر مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر سازمان ملل در کلمبیا در یک کنفرانس خبری در بوگوتا پایتخت این کشور حین قرائت گزارش سالانه این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل گفت « ظرف دو سال، سطح زیر کشت درخت کوکا دو برابر شده و از 48 هزار هکتار در سال 2013 به 96 هزار هکتار در سال 2015 رسیده است.»

بر اساس این گزارش با عنوان «کنترل مناطق تحت تاثیر کشت های غیرقانونی در سال 2015» که با همکاری دفتر مبارزه با جرم و جنایت و مواد مخدر سازمان ملل و دولت کلمبیا تهیه شده است، مهم ترین پیامد این افزایش سطح زیر کشت درخت کوکا، افزایش بسیار نگران کننده پتانسیل تولید کوکایین در سال 2015 بوده است.

به گفته ماتیانسن، تولید ماده کلرهیدرات کوکایین با افزایش 46 درصدی طی سال گذشته، به 646 تن رسید در حالیکه این رقم در سال 2014 حدود 442 تن بود. 

این مقام سازمان ملل افزود:کلمبیا اولین تولید کننده کوکایین در منطقه آمریکای لاتین محسوب می شود و این در حالی است که در پرو و بولیوی، دیگر تولید کنندگان این ماده مخدر در منطقه آمریکای لاتین، در مجموع 60 هزار هکتار از اراضی زیر کشت درخت کوکا قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار