حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توانایی صادرات واگن به خارج از کشور را داریم/ایران می تواند جایگزین چین در منطقه باشد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در صورت همکاری دولت ظرفیت وارد کردن هزار دستگاه واگن جدید به سامانه حمل و نقل ریلی وجود دارد.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امروز 43 دستگاه لوکوموتیو وارد سامانه حمل و نقل شهری شد، اظهار داشت: از این تعداد 2 رام متعلق به فرودگاه مهرآباد است که این واگن ها فقط برای خط متروی فرودگاه طراحی شده اند و در سایر خطوط از این نوع واگن ها وجود ندارد.

وی افزود: افتتاح واگن های جدید تا سال 94 یک بار در سال بود ولی از سال گذشته به دو بار در سال افزایش یافت و امسال بنا به دستور شهردار تهران قصد داریم در هر فصل به همین ظرفیت از واگن های جدید بهره برداری کنیم.

حسینی با بیان اینکه تا چند سال پیش بخش عمده واگن ها از خارج از کشور تأمین می شد، گفت: در حال حاضر 80 درصد تولیدات در داخل و تنها 20درصد تولیدات از خارج از کشور وارد می شوند.

وی افزود: اکنون در مرحله ای هستیم که مجموعه واگن سازی متروی تهران ظرفیت پاسخگویی به نیاز دیگر کلان شهرهای کشور را داراست.

حسینی با تأکید براینکه شرکت مترو توانایی صادر کردن واگن به خارج از کشور را دارد، تصریح کرد: با توجه به فاصله زمانی کمی که با کشورهای همسایه داریم، می توانیم در این صنعت جایگزین چین در منطقه باشیم.

وی در پایان بیان کرد: به دلیل افزایش سرعت ساخت تونل ها، سامانه حمل و نقل ریلی توانایی افزودن دو برابر واگن های فعلی را داراست و با توافقاتی که با دولت انجام گرفته است هزاردستگاه واگن جدید نیز به این سامانه افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار