پشمچی زاده به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

آماده سازی طرح توسعه اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران-تبریز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت:طرح توسعه27 هکتاری اراضی آزاد شده و افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی خط راه آهن تهران-تبریزآماده اجراست.

پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح مشکلات ساکنین منطقه17 و 18 عنوان کرد:طرح توسعه27 هکتار اراضی آزاد شده خط راه آهن تهران-تبریز توسط شهرداری آماده اجراست و در انتظار توافق راه آهن برای واگذاری این اراضی است.

وی با بیان اثر بخشی بالای اجرای این طرح افزود:سرانه فضای سبز محلات مجاور خط  راه آ هن در این نقاط 138 درصد افزایش و سرانه های ورزشی و فرهنگی نیز به ترتیب 67 و54 بالاتر خواهد رفت.

پشمچی زاده با تشریح مشکلاتی که مردم و ساکنان این مناطق از شرایط موجود تحمل می کنند اظهار امیدواری کرد وگفت:در این خصوص قرار بر این شد تا راه آهن جمهوری اسلامی به کارشناسی قیمت صورت گرفته که توسط کارشناس رسمی دادگستری، مرض الطرفین نیز تاًیید شده تمکین نماید و به این اراضی دیدگاهی انتفاعی نداشته باشند.

وی در همین زمینه ادامه داد:متاًسفانه علی رغم اینکه به همت برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران جلسه ای در دفتر قائم مقام شهردار تهران با حضور مسئولین راه آهن برگزار شد ولی به دلیل عدم تمکین راه آهن به قیمت کارشناسی، نتیجه ای حاصل نشد.

پشمچی زاده همچنین با مقایسه کیفیت و وسعت مهم ترین ایستگاه های راه آهن کلانشهرهای جهان، تاًکید کرد:متاًسفانه مسئولین راه آهن علی رغم تکالیفی که در طرح جامع شهر تهران برای ساماندهی خطوط و ایستگاه های راه آهن پیش بینی شده است، اقدام موًثری در این خصوص انجام نداده اند و با اشاره به فرسوده بودن ناوگان راه آهن و تردد لوکوموتیوهای دیزلی که نقش موًثری در آلودگی هوا و ایجاد آلودگی صوتی دارند همچنین ظرفیت ناچیز ایستگاه مرکزی تهران در مقایسه با عرصه170 هکتاری آن، در هیچ یک از ایستگاه های مهم دنیا به رغم ظرفیت های میلیونی مسافر، هیچ گاه عرصه ای بیشتر از10-30 هکتار به این امر اختصاص نیافته است.

معاون شهر سازی و معماری شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه ایستگاه های مدرن جهان ملاحظات طراحی شهری، اجتماعی، اقتصادی و حمل ونقل را به خوبی در ساخت و بهره برداری لحاظ کرده اند، ولی ایستگاه تهران به این لحاظ هم بسیار ناکارآمد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار