دوستی در صحن شورای شهر مطرح کرد؛

شهرداری بودجه لازم برای تملک اراضی راه آهن را ندارد

عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شهرداری بودجه لازم برای تملک اراضی آزاد شده خطوط راه آهن را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و شهر سازی شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: کارهای خوبی در راه آهن انجام شده است و تنها نهادی که توانست بعد از برجام ال سی های لازم را دریافت کند شرکت راه آهن بود.

وی افزود: مسائلی برای رفع آلودگی هوا به واسطه عبور راه آهن در شهر ها مطرح است به عنوان مثال آیا می توان قطار ها را دوگانه سوخت کرد تا در زمان رسیدن به منطقه مسکنونی از برق استفاده کند که البته بنده از موضوع اطلاع ندارم.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری تهران بودجه لازم برای تملک اراضی آزاد شده راه آهن را در اختیار ندارد و حتی قادر به این کار نیست زیرا شورای شهر مصوبه ای در این خصوص تصویب نکرده است.

عضو کمیسیون عمران و شهرسازی شورای تهران تصریح کرد: اگر کمیسیون ماده 5 تصمیم گیرنده برای کاربری اراضی راه آهن باشد مشکل ایجاد می شود و اگر راه آهن بخواهد بخشی را به فضای تجاری اختصاص دهد کمیسیون ماده 5عنوان می کند که به دلیل عدم وجود طرح تفصیلی در این محدوده باید 70درصد زمین را به شهرداری واگذار کند به همین دلیل نباید تصمیم گیری را به کمیسیون ماده 5 واگذار کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار