حقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

افزایش سفید بالک ها در پایتخت/سم پاشی های بی رویه حشرات مفید شهر تهران را از بین برده است

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: سم پاشی های بی رویه در شهر برای نابودی حشرات سفید بالک، باعث از بین حشرات مفید شهر تهران شده است.

افزایش سفید بالک ها در پایتخت/سم پاشی های بی رویه حشرات مفید شهر تهران را از بین برده استمحمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش سفید بالک ها در شهر تهران اظهار داشت: سم پاشی های بی رویه در شهر برای نابودی حشرات سفید بالک، باعث از بین رفتن حشرات مفید شهر تهران شده است.

وی با بیان اینکه سفید بالک ها به دلیل اختلالات اقلیمی مانند کمی بارندگی و خشکی به وجود می آیند، افزود: سفید بالک ها در سال های گذشته بیشتر در اطرف شهر، درختچه ها و گلخانه ها زندگی می کردند، اما به دلیل تغییرات اقلیمی هوا، در حال حاضر از درختان داخل شهر به عنوان میزبان استفاده می کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بستن نوارهای زرد رنگ روی درختان تاثیر زیادی در جهت مبارزه با این حشره ندارد، تصریح کرد: تاثیر این نوار زرد رنگ بیشتر بر روی کرم ها و لارم هایی است که از داخل زمین و همچنین ساقه درختان به سمت بالای درخت حرکت می کنند.

حقانی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای نابودی حشرات سفید بالک استفاده از سموم ارگانیک است، یادآور شد: سال گذشته در منطقه 9 این طرح به صورت پایلوت آزمایش شد و تاثیرگذار هم بود.

وی با بیان اینکه تاثیری که سموم ارگانیک بر حشره می گذارند هیچ مغایرتی با اثر سوء سایر پارازیت ها و حشرات مثبت ندارد، تاکید کرد: با یک آب شویی و سم پاشی ساده در شهر می توان مطابق با زندگی و شرایط بیولوژیکی حشره اقداماتی انجام داد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: زمانی که حشره ها از داخل شفیره ها باز می شوند و به صورت کرم و بعد هم به صورت پروانه در می آیند همان موقع باید برابر با نظر مرکز آفات و بیماری های گیاهی، برای از بردن این حشرات سم پاشی انجام داد.

حقانی با تاکید بر اینکه در گذشته به دلیل سم پاشی های بی رویه در شهر تهران تعادل بیولوژیکی این حشره از بین رفته است، گفت: در حال حاضر حشرات مفید از بین رفته اند و حشراتی که خسارت هایی را به شهر وارد می کنند، میهمان شهر شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار