تبریز؛

برگزاری نخستین دوره آموزشی تخصصی فیلم نامه نویسی انیمیشن

اولین کارگاه آموزشی تخصصی فیلم نامه نویسی انیمیشن در صدا و سیمای آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسئول واحد انیمیشن شبکه استانی سهند هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای سطح مهارت های افراد فعال در این حوزه برشمرد و اعلام کرد این دوره آموزشی با همکاری امورآموزشی صدا و سیمای آذربایجان شرقی و واحد انیمیشن با هدف ارتقاءسطح علمی فعالان این حوزه برگزار شد .

جمال پورفرج افزود: بیشتر افراد شرکت کننده از کارگردان نویسنده انیماتور و گرافیست ها هستند که در این حوزه فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه درحوزه فیلم نامه نویسی انیمیشن فعالیت هاکم است گفت: انیمیشن به دلیل هزینه زیاد بیشتر در صدا وسیما تولید می شود این درحالی است که محدودیت تولید در صدا وسیما محدود بوده و سلایق مختلف مخاطبان را با مشکل روبرو کرده است.

مسئول واحد انیمیشن صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تصریح کرد: درحال حاضر انیمیشن بیشتر بصورت طنز و فانتزی و مختص کودکان و نوجوانان تولید شده و سایر مخاطبان خود را از دست داده است در صورتی که ظرفیت بالایی برای تولید داستان های اسطوره ای و فولکلور وجود دارد.

پور فرج گفت: تغییر نگرش در حوزه فیلم نامه نویسی را از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: پس از ارزیابی و شناخت نیاز مخاطبان باید برنامه ها را تولید کرد.

مسئول واحد انیمیشن صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در سال جاری یک انیمیشن با عنوان زارع و خرگوش سمج در قالب کمدی موقعیت در 13 قسمت 11 دقیقه ای که در مجموع 143 دقیقه است تولید و به تهران تحویل داده شده است.

محمد علی صفورا استاد علوم تخصصی فیلم نامه نویسی انیمیشن نیز با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های اموزشی گفت: ارتقای سطح فیلم نامه نویسی نگارش انیمیشن تلویزیونی در حوزه فیلم نامه نویسی به صورت تخصصی از مهمترین مباحث برگزاری دوره های اموزشی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید در تولید آثار انیمیشن تلویزیونی به ویژگی های ساختار و مخاطب توجه کرد در غیر این صورت آثار تولیدی زیاد مناسب پخش تلویزیونی نخواهند بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.