سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی:

حکم دیوان عدالت اداری لغو سرپرستی نبوده است

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف انتصاب رئیس این دانشگاه بوده و به سرپرستی من هیچ ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان محمد حسین امید سرپرست دانشگاه علمی کاربردی عصر امروز در نشست خبری در سالن کنفرانس این دانشگاه با اشاره به نگرانیهای پیش آمده در خصوص کاهش کد رشته محل های این دانشگاه اظهارداشت: در زمانی که من سرپرستی این دانشگاه را برعهده گرفتم کار گروهی به نمایندگی شورای گسترش عالی تصمیماتی را به خاطر دغدغه پیش آمده به وسیله روسای مراکز به این موضوع ورود کرده و قرار شد درخواستهای مدیران مراکز با همکاری شورای گسترش بررسی مجددی شود تا با تایید این شورا در مورد میزان کدرشته محلهای این دانشگاه در سال تحصیلی جدید تصمصیم گیری شود.

وی بیان کرد: در وزارت علوم جلسه ای برگزاری شده و امروزدر این دانشگاه کمیته ای در جهت تصمیم گیری در مورد میزان کد رشته محل هر مرکز انجام شد و نتیجه این شد که در سال تحصیلی95-96 به 12681 کدرشته در مراکز تدریس شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه بعضی از مراکز از سیاستهای کلان این دانشگاه دور شده اند، افزود: متاسفانه بعضی از مراکز از کیفیت لازم برخوردار نبوده و ما بخاطر تصمیم گیری مناسب و عجولانه فرصتی به این واحدها داده تا حداقل شرایط لازم را از نظر کیفی و کمی کسب کنند. ما این فرصت را به صورت تدریجی در اختیار مراکز قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید15درصد از کدرشته های محل حذف که از این تعداد5 در صد را خود موسسات عمومی ، غیردولتی وخصوصی حذف و 10 درصد را دانشگاه کاهش داده است.

امید ابراز داشت: ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی برای سال جدید800 هزار نفر است و این مقدار در رشته های مختلف در سطح کشور گسترده بوده بطوریکه از میزان 880 هزار جمعیت شرکت کننده 10 درصد در جلسه امتحان حضور نداشته و این داوطلبان می‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی قبول شده و به تحصیل بپردازند.

وی یاد آور شد: امسال ظرفیت خوبی برای همه مراکز فراهم شده و نگرانی این واحدها از تعطیل شدنشان بطور کامل با این جمعیت متقاضی تحصیل در دانشگاه بر طرف می‌شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی  گفت: ما برای سال تحصیلی جدید محدودیت سقف و پذیرش را برداشته و اگر مرکزی استاندارهای لازم را کسب کرده باشد هیچ محدودیتی در افزایش ظرفیت جذب دانشجو ندارد.

امید تاکید کرد: طبق برنامه ششم توسعه برای رشته های مهارتی و مهارتهای مورد نیاز توسعه کشور قوانین خاصی وضع شده واین کار دانشگاه علمی کاربردی که یکی از سیاستهای راهبردی وزارت علوم و شخص وزیر بوده به صورت خیلی جدی محول شده است.

وی اظهار کرد: یکی از سیاستهای وزارت علوم توسعه رشته های مهارتی و تقویت رشته های علمی کاربردی بوده و اقدام ارزیابی و رتبه بندی مراکز گامی مثبت در جهت نیازمندیهای مرکز و متقاضیان است و این راه حل مناسب برای بهبود کیفیت و کمیت آموزش در دانشگاه علمی کاربردی است.

 امید اذعان داشت: گسترش رشته ها،تحکیم ، تقویت و کیفی سازی آنها گامی مثبت در جهت برطرف شدن نیازهای بازار شغلی در جامعه بوده زیرا یک فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی نباید مانند دانشگاهای نظری کلاسیک پس از پایان درس به خیل بیکاران بپیوندد.

وی ادامه داد: بعضی ازمراکز به دلیل دور شدن از ماموریت اصلیشان دانشگاه علمی کاربردی را با مشکل روبرو کرده و همین امر کاهش کد رشته محل های این مراکز در سال تحصیلی جدید شده است.

امید در خصوص حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر انتصاب رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی گفت: این یک بحثی بین وزیر علوم و رئیس دانشگاه علمی کاربردی بوده که به خاطر اعتراض آقای اخباری به دیوان عدالت به وجود آمده است.

وی بیان کرد: حکم دیوان عدالت مبنی بر توقف عملیات انتصاب رئیس دانشگاه بوده که باید در این زمینه بررسی مجددی انجام شود.

امید ادامه داد: براساس تصمیم گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جدید دانشگاه پس از بررسی این شورا حکم انتصاب آن صادر می‌شود و حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف عملیات انتصاب  رئیس جدید این دانشگاه بوده و هیچ ارتباطی با سرپرستی بنده ندارد.

وی یادآور شد: حکم دیوان عدالت اداری به صورت رسمی به من ابلاغ نشده و انتصاب رئیس این دانشگاه موکول به بعد از بررسی نهایی این دیوان و شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

امید ابراز داشت: در سال گذشته 1000 میلیارد تومان از اعتبارات دانشگاهها پرداخت نشده و مراکز آموزش عالی با بودجه دریافتی زیر 92 درصد سال تحصیلی را به پایان رساندند که امسال با همکاری سازمان مدیریت برنامه ریزی و بودجه اعتبار سه ماهه اول دانشگاهها بطور کامل پرداخت شده و این امر در سه سال گذشته کم سابقه بوده است.

وی ادامه داد: بحثهای عمرانی دانشگاه در سه سال اخیر متاسفانه مشکلاتی در زمینه پرداخت بودجه داشته و این کار تعمیرات تجهیزات مراکز آموزش عالی را با مشکل مواجه ساخته ومن امیدوارم با همکاری دکتر نوبخت نهایتا تا هفته اول مرداد برطرف  شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: چند ماه قبل از برکناری رئیس سابق دانشگاه وزارت علوم این مسئله را به آقای اخباری ابلاغ  و وی از این مسئله مطلع بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار