آغاز ثبت نام دانشگاه جامع از هفته آینده/پرورش نیروهای متخصص هدف اصلی این دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی به تربیت نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخوان معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز در نشست خبری مدیران آموزشی که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد؛ با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دانشگاه جامع به منظور توسعه آموزش های علمی کاربردی با ایجاد مهارت های لازم و پرورش استعدادهای نهفته تاسیس شده است.

وی افزود: این دانشگاه با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی به تربیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف می‌پردازد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: این دانشگاه در حال حاضر حدود 490 هزار دانشجو دارد که از این تعداد 267 هزار و 366 دانشجو در مقطع کاردانی، 220 هزار و 463 دانشجو در مقطع کارشناسی و 354 دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

وی گفت: تاکنون بیش از 950 هزار نفر از این دانشگاه نسل سومی در مقطع کاردانی و 513 هزار نفر در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده‌اند.

490 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل‌اند
اخوان یادآور شد: دوره‌های پذیرش در دفتر گسترش آموزش‌های مهارتی این دانشگاه تصویب و با تایید وزارت علوم به وسیله اداره کل سنجش و ارزشیابی در قالب دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد:‌ پذیرش برای نیمسال تحصیلی مهر و بهمن 95 در 4 گروه آموزشی صنعت‌، کشاورزی، مدیریت و خدمات آموزشی، فرهنگ و هنر در 361 رشته و 6 هزار و 603 کد رشته محل صورت گرفته که در مقطع کاردانی در 851 مرکز و در مقطع کارشناسی در 777 مرکز و در 4 هزار و 57 کد رشته محل جذب دانشجو انجام می‌شود. 

وی گفت: معدل دیپلم، نوع دیپلم، وضعیت اشتغال، وضعیت بومی و سهمیه ایثارگری در مقطع کاردانی و مواردی چون معدل دوره کاردانی، وضعیت اشتغال و سهمیه ایثارگری برای پذیرش در مقطع کارشناسی موثر است.

امکان انتخاب 30 کد رشته محل برای داوطلبان مقطع کارشناسی
در ادامه این مراسم بهرامی‌نسب، معاون سنجش دانشگاه علمی کاربردی گفت: دفترچه‌های کاردانی سال تحصیلی جدید اوایل هفته آینده و دفترچه‌های کارشناسی ناپیوسته 2 هفته بعد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد. 

وی بیان کرد: برای دوره جدید دانشگاه علمی کاربردی داوطلبان مقطع کاردانی 30 کد رشته محل و در مقطع کارشناسی 20 کد رشته محل را می‌توانند انتخاب کنند.  

مردودی 12 هزار داوطلب در دوره‌ گذشته 
بهرامی‌نسب ادامه داد:‌ در دوره گذشته 12 هزار نفر از داوطلبان به علت اینکه فقط یک کد رشته محل را انتخاب کرده بودند مردود شده و به همین خاطر توصیه من به همه داوطلبان این است که همه 30 کد رشته محل را انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: ‌داوطلبانی که تا پایان شهریور ماه فارغ التحصیل می‌شوند در دوره‌های مهر و بهمن شرایط شرکت را دارند و افرادی که تا پایان دی ماه فارغ التحصیل می‌شوند فقط در دوره بهمن ماه می‌توانند به تحصیل در این دانشگاه بپردازند. 

امکانپذیر بودن مرخصی و مهمانی از نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه جامع
بهرامی‌نسب گفت: مرخصی انتقالی و مهمان از نیمسال دوم به بعد امکانپذیر بوده و در بعضی از کد رشته محل و مراکز دانشگاهی اتباع خارجی نیز می‌توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان و افراد شاغل از بیمه حوادث برخوردار می‌شوند.

بهرامی‌نسب افزود: ظرفیت پذیرش امسال دانشگاه علمی کاربردی 10 هزار و 360 کد رشته محل و در حدود 795 هزار نفر بوده که از این تعداد 600 هزار نفر در سال تحصیلی جدید در رشته‌های مدیریت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر جذب این دانشگاه می‌شوند. 

وی با بیان اینکه در دفترچه امسال 2 هزار رشته جدید اضافه شده، اظهار داشت:  انشگاه جامع در بحث افزایش سطح کیفی بسیار مصمم است.

بهرامی‌نسب تاکید کرد: مراکز این دانشگاه برای جبران ظرفیت‌های خالی اقدام به ایجاد مهارت‌های شغلی جدید کردند زیرا در دنیا تا به امروز 14 هزار مهارت شغلی وجود داشته که متاسفانه در ایران فقط 3 هزار از آن مهارت‌ها شناسایی شده است. 

وی ادامه داد: اگر دانشگاه جامع تواند اثبات کند که دوره‌های ارشد این دانشگاه با مراکز آموزش عالی نظری کاملا متفاوت است مجددا جذب دانشجو در مقطع ارشد از طریق آزمون ورودی از سرگرفته می‌شود. 

برگزاری دوره‌های تکمیلی ویژه مدرسان دارای کد به دانشگاه علمی کاربردی 
وی گفت:‌ در سامانه جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی 50 هزار نفر کد تدریس دریافت کرده که به صورت متناوب برای این افراد دوره‌های آموزشی مختلف گذاشته شده، هم اکنون به دلیل پر شدن سهمیه مدرس این سامانه بسته است ولی در ماه‌های بعد برای جذب مدرس خبره باز می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار