جدیدترین سلاح آفریقای جنوبی برای مقابله با ایدز: دستگاه های دیواری مجهز به داروهای ضدویروسی

دیگر لازم نیست بیماران مبتلا به ویروس اچ آی وی در آفریقای جنوبی چندین ساعت در صف های طولانی توزیع دارو بایستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، دستگاه "سوراخ در دیوار" که داروهای ضدویروسی را به مبتلایان به اچ آی وی (ایدز) ارائه می دهد، امروز در شهر "دوربان" در آفریقای جنوبی رونمایی می شود.

این دستگاه 63 هزار یورویی در بیمارستان "هلن جوزف" در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی و بوسیله بخش رباتیک آلمان و کارشناسان داخلی ساخته شده است و امروز در کنفرانس بین المللی ایدز 2016 در دوربان رونمایی می شود.

این دستگاه ها مجهز به داروهای ضد ویروس "اچ آی وی" روی دیوارهایی در سطح شهر نصب می شوند و به افرادی که مبتلا به این ویروس هستند، دارو ارائه می دهند.

"فانی هندریکس،" مدیرعامل این پروژه گفت: 4 دستگاه در الکساندرا، یکی از حومه های شهر "ژوهانسبورگ" نصب خواهد شد. این بخش جمعیت زیادی دارد و به دلیل آمار بالای فقر و فقدان آموزش، انتقال ویروس اچ آی وی در آن افزایش یافته است. امیدواریم امسال بتوانیم 6 محل را به این دستگاه ها مجهز کنیم.

آفریقای جنوبی بیشترین تعداد افراد مبتلا به ایدز را در جهان دارد (حدود 7 میلیون نفر). از این تعداد تنها نیمی از آنها به دارو دسترسی دارند.

ویروس نقص ایمنی انسانی یا اچ آی وی نوعی ویروس آهسته گستر و عامل بیماری ایدز است. از زمان ورود ویروس اچ آی وی به بدن تا بروز ایدز ممکن است بین 6 ماه تا 10 سا یا بیشتر طول بکشد. در این مدت گرچه فرد در ظاهر سالم به نظر می رسد، ممکن است ویروس را به دیگران منتقل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار