بلومبرگ گزارش داد:

علت توقف ناگهانی فعالیت سکوهای نفتی دریای شمال پس از برکسیت چیست؟

سرعت پایین جذب سرمایه در بخش نفت انگلیس منجر به افزایش هزینه‌های این کشور برای کشف میدان‌های نفتی جدید شده است.

علت توقف ناگهانی فعالیت سکوهای نفتی دریای شمال پس از برکسیت برکسیت چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی نوشت: میدان‌های نفتی دریای شمال یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود. پیامدهای منفی برکسیت به شدت بر بخش کاوش و حفاری صنعت نفت انگلیس تأثیر گذاشته است و از حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه کاسته است.

سرعت پایین جذب سرمایه در بخش نفت انگلیس می‌تواند به افزایش هزینه‌های این کشور برای کشف میدان‌های نفتی جدید منجر شود. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 هزینه دولت انگلیس برای اکتشاف جدید حوزه‌های نفت و گاز به 16 میلیارد و 900 میلیون پوند (22 میلیارد و 400 میلیون دلار) افزایش یابد. این رقم 16 درصد بالاتر از هزینه پیش‌بینی‌شده پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. از سوی دیگر، کاهش 30 درصدی بهای نفت هزینه تولید این کالا در دریای شمال را تشدید کرد.

فیونا لیگیت –تحلیلگر ارشد موسسه وود مکنزی در ادینبورگ-- می‌گوید: تعداد میدان‌های نفتی که در کوتاه‌مدت منهدم شده‌اند رو به افزایش است. بی‌ثباتی سیاسی در انگلیس که بخشی از آن در نتیجه برکسیت رخ داده است بر بحرانی‌تر شدن این شرایط دامن می‌زند. این روند بر سرمایه‌گذاری در بخش نفت نیز می‌افزاید.

وی افزود: حدود یک‌سوم از سکوهای نفتی انگلیس بیش از 30 سال عمر دارند. بنابراین نوسازی این سکوها نیازمند بودجه‌ای کلان است. با نفت 100 دلاری امکان نوسازی این سکوها و افزایش تولید ممکن است. با این حال، حجم تولید نفت در این منطقه از 2 میلیون 900 هزار بشکه در سال 1999 به 965 هزار بشکه در سال جاری میلادی کاهش یافته است. با نفت 50 دلاری، هزینه نوسازی دکل‌های نفتی تا سال 2025 حدود 23 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

حجم تولید نفت در دریای شمال از سال 2014 تاکنون 40 درصد کاهش‌یافته و بیش از 120 هزار فرصت شغلی آن از دست رفته است. به نظر می‌رسد پیامدهای منفی برکسیت بر صنعت نفت انگلیس تا سال‌های آینده ادامه یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار