رویترز خبر داد:

روند کاهشی بهای نفت و طلا ادامه دارد

در معاملات امروز، بهای نفت و طلا با اندکی کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ اظهارات وزیر انرژی روسیه مبنی بر افزایش تولید نفت این کشور موجب کاهش بهای طلای سیاه در معاملات اواسط روز چهارشنبه شد. الکساندر نواک -وزیر انرژی روسیه- در مصاحبه با رویترز اعلام کرد روسیه تمایلی به همکاری با سازمان اوپک ندارد و تا پایان سال جاری حجم تولید سالانه خود را به 542 تا 544 میلیون بشکه افزایش می‌دهد. این حجم تولید نفت در تاریخ 30 ساله روسیه بی‌سابقه است.

از سوی دیگر، همزمان با انتشار حجم ذخایر نفتی آمریکا در شب گذشته، بهای جهانی نفت تا حدودی کاهش یافت. موسسه آمریکن پترولیوم آمریکا اعلام کرد حجم ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته 2 میلیون و 300 هزار بشکه کاهش داشته است. روند کاهش حجم ذخایر نفتی آمریکا در 9 هفته گذشته همچنان ادامه داشته است. با این وجود، به نظر می‌رسد افزایش ارزش دلار و تولید نفت روسیه، پایانی برای نگرانی آمریکا شود.

در همین حال، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت کاهش 46 دلار و 61 سنت معامله شد. بهای نفت برنت روز گذشته نیز شاهد کاهش 30 سنتی بود.

هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 10 سنت کاهش 44 دلار و 55 سنت دادوستد شد.

بهای جهانی طلا در ادامه رشد ارزش دلار تا حدودی کاهش یافت. پاسخ مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا موجب افزایش ارزش دلار شده است و این روند همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر آمارهای مثبت درباره وضع مسکن در آمریکا و سود گرفتن بازارهای سهام در آسیا پس از یک دوره رکود، از دیگر دلایل کاهش بهای فلز زرد عنوان شده است.

در معاملات روز چهارشنبه هر اونس طلا با کاهش 0.5 درصدی به 1324 دلار و 83 سنت رسید. نقره و پلاتین نیز همچنان روند کاهشی را در معاملات صبح امروز حفظ کردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار