یاسوج؛

توجه دولت به توسعه روستاها متناسب با ظرفیت های منطقه ای

معاون امور عمرانی استاندار استان گفت: توسعه و عمران روستاها متناسب با ظرفیت ها وقابلیت های هرمنطقه یکی از اولویت های مهم دولت یازدهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛پژمان نیک اقبالی در آیین افتتاح پروژه ورزشی چمن مصنوعی در روستای منصورخانی کاکان بویراحمد، افزود: یکی از شاخص های مهم در امر توسعه روستاها نیز مشارکت و همراهی مردم در اجرای طرح های توسعه ای است.

وی اظهار کرد: دولت در این راستا و برای اجرای طرح های مشارکتی و تعاونی ها در روستاها نیز تسهیلات ویژه ای در نظرگرفته است.

نیک اقبالی افزود: طرح مشارکتی درقالب تعاونی با 25خانوار به بالا یکی از طرح های مهم مشارکتی در روستاهاست که دولت تا سه برابر سهم آورده از سوی این تعاونی تسهیلات با بهره کمتر از چهاردرصد پرداخت خواهد کرد.

وی برخی کارهای انجام شده در منطقه کاکان یاسوج در بخش های مختلف را یادآور شد وگفت: جاده ارتباطی کاکان به طول حدود 35کیلومتر تحت شعاع پروژه چهارخطه یاسوج- اقلید قرار خواهد گرفت و مردم این منطقه نیز از نعمت بزرگراه برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: بهسازی روستاها، اجرای طرح آبیاری قطره ای در بیش از یک هزار و 200 هکتار از باغ های دهستان کاکان که تاکنون بیش از 800 هکتار آن به اجرای این طرح مجهز شده است ،
ایجاد پارک های محلی و مجتمع ها و پروژه های ورزشی از دیگر اقدام های انجام شده در دولت یازدهم در منطقه کاکان است.

نیک اقبالی با اشاره به آغاز عملیات گازرسانی به 17 روستای دهستان کاکان نیز گفت: بیش از هفت روستای این دهستان سال گذشته از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای گاز رسانی به این هفت روستا را نیز افزون بر 50 میلیارد ریال اعلام کرد.

دهستان کاکان با 14روستا، 497 خانوار وجمعیتی حدود دو هزار و 300 نفر در حدود 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.