یاسوج؛

برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی با هدف احیای فرهنگ و سنت فراموش شده برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عیسی گرجی زاده گفت: در این راستا فراخوان جشنواره بازی های بومی و محلی در مراکز فرهنگی و هنری استان منتشر شده است.

وی اظهارکرد: بازی های بومی، محلی و باستانی یکی از مناسب ترین و ضروری ترین روش های گذراندن اوقات فراغت همراه با ارتقا فرهنگ ورزش و افزایش مشارکت اجتماعی است.

گرجی زاده تصریح کرد: ضروری است با اتخاذ سیاست ها و اجرای شیوه های مناسب و سنجیده ، بسترهای لازم برای عینیت بخشی به این هدف مهم فراهم شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در سه مرحله برگزار می شود.

گرجی زاده ابراز داشت: در مرحله اول مربیان و اعضای هر مرکز اقدام به شناسایی بازی های بومی محلی منطقه خود کرده و در معرفی بازی ها، تعداد بازیکنان ، جنسیت و اهداف جسمانی و تربیتی آن مشخص می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم مراکز باید یک روز را به اجرای عملی بازی ها اختصاص داده و زیباترین و جذاب ترین آن را انتخاب کنند.

گرجی زاده عنوان کرد: در مرحله سوم که مرحله استانی است کارشناسان اقدام به بررسی بازی های اجرا شده در مراکز کرده و بازی های برگزیده را با توجه به شرایط و امکانات ، برای اجرا در مرحله استانی دعوت می کنند.

وی افزود: بر اساس تقویم اجرایی اعلام شده به مراکز مرحله اول 7 تا 15 مرداد ، مرحله دوم 10 تا 15 مرداد و مرحله سوم 25 تا 30 مرداد ماه 95 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.