آبادان؛

تولید۲۳ درصد فرآورده های نفتی کشور در پالایشگاه آبادان

۲۳ درصد فرآورده های نفتی کشور در پالایشگاه آبادان تولید می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: پالایشگاه آبادان سال گذشته با تامین ۲۳ درصد از نیاز کشور به فرآورده های نفتی توانست رتبه نخست را کسب کند.

حبیب اله ابوالحسینی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان با ۱۰۰ سال قدمت به عنوان مهد صنعت نفت کشور محسوب می شود، افزود: بر این اساس برای انجام فعالیتهای ثمر بخش در این پالایشگاه کارکنان و کارگران این شرکت به رغم شرایط بد آب و هوایی به انجام مسئولیتهای محوله می پردازند که جای بسی قدردانی دارد.

وی گفت: سال گذشته پالایشگاه آبادان با تامین ۲۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور توانست رتبه نخست را در میان سایر پالایشگاهای کشور به دست آورد، پس از آبادان اصفهان با ۲۰ درصد، بندرعباس با ۱۶ درصد، اراک با ۱۵ درصد، تهران با ۱۳ درصد، تبریز با ۶ درصد، شیراز و هرمزگان هر کدام با سه درصد سهم خود را در تامین فرآورده ههای مورد نیاز کشور ایفا کردند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان افزود: سال گذشته به طور روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام در این پالایشگاه تصفیه شد که این رقم در  سال جاری به ۳۶۴ هزار بشکه در روز یعنی چهار درصد بیشتر از برنامه تولید رسید.

ابوالحسینی با اشاره به ظرفیت بالقوه ۴۵۰ هزار بشکه ای پالایشگاه آبادان گفت: افزایش و یا کاهش تولید متناسب با نیاز کشور انجام می شود به طوری که در سال گذشته بنا بر نیاز به طور روزانه ۴۵۰ هزار بشکه بنزین در این پالایشگاه تولید شد، اما اکنون رقم تولید به  ۳۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: پالایشگاه آبادان دارای هفت هزار ۷۲۰ نیرو است که از این تعداد سه هزار و ۸۱۰ نفرشان جزو نیروهای پیمانکاری هستند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از تولید روزانه دو میلیون و ۸۳۹ هزار لیتر گاز مایع معادل ۱۴۲ هزار سلیندر ۱۱ کیلویی، ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار لیتر بنزین موتور، ۲ میلیون و ۳۳۸ هزار لیتر نفت سفید، ۱۷ میلیون و ۴۱۸ هزار لیتر نفت گاز و ۱۹ میلیون و ۳۹۰ هزار لیتر نفت کوره به عنوان بخشی از تولیدات پالایشگاه آبادان در سال گذشته نام برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.