ادبیات زنان هر سرزمین منبعی از احساس های بیان نشده زنان آن جامعه است.

حدیث رسولی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: علت اینکه زنان در عرصه داستان‌نویسی حضور کمرنگی دارند این است که زنان نسبت به مردان مسئولیت های بیشتری در زندگی دارند. به همین خاطر است که زنان متاهل نقش کمتری در این راستا ایفا می‌کنند. چون کاشانه و مسئولیت های آن را مهمتر از نوشتن می‌دانند. نقش و مسئولیت‌هایی که یک زن در زندگی بر عهده دارد، بیشتر از مردان است و استرسی که در کنار این مسئولیت‌ها وجود دارد دو راه را پیش روی زنان قرار می‌دهد؛ حفظ زندگی و یا نوشتن که زن ایرانی قطعا راه اول را انتخاب می‌کند.

نویسنده مجموعه داستان «حق می‌دهی یا نه؟» و رمان «شروع زندگی با دو تماس بی پاسخ» ادبیات زنان هر سرزمین را منبعی از احساس‌های بیان نشده زنان آن فرهنگ و جامعه می‌داند و می‌گوید: متاسفانه در دهه اخیر زنان به مرور موضوعات و جملات کلیشه‌ای پرداخته‌اند اما در دهه پیشین دغدغه های زنان به راحتی بیان می شد. در حال حاضر ادبیات زنان نقش بسیار کمرنگی دارد و علت آن هم تغییر ندادن زاویه دیدشان به موضوع نوشتاری است.

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: برای زنان نویسنده دغدغه‌ها و مشکلات بسیاری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسئله به حساب نیامدن نویسندگی به عنوان شغل و عدم توجه مناسب به این قشر اشاره کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار