ساری،

ممنوعیت واردات برنج تا پایان برداشت و فروش

واردات برنج تا پایان برداشت و فروش محصول داخلی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در همایش میثاق با ولایت منتخبان 46 روستای بخش بلده گفت: واردات برنج برای حمایت از شالیکاران و تولید داخلی؛ از اول مرداد ممنوع شد و این ممنوعیت تا پایان برداشت و فروش محصول داخلی ادامه دارد.

آقایی میزان برنج مورد نیاز وارداتی کشور را سالانه 500 تا 800 هزار تن اعلام کرد و افزود: واردات برنج پس از ثبت سفارش و زمانی انجام می شود که ضرر و زیانی متوجه کشاورزان و تولید داخلی نشود.

وی جلوگیری از واردات برنج، تامین نهاده های کشاورزی، افزایش صنایع تبدیلی و توسعه کشت دانه های روغنی را از جمله سیاست های اساسی وزارت کشاورزی دانست و افزود: 3500 میلیارد تومان اعتبار امسال به سرمایه بانک کشاورزی افزوده شد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: بیش از 4 هزار میلیارد تومان انواع ماشین آلات کشاورزی سه سال گذشته میان کشاورزان توزیع شد.

وی با بیان اینکه کشت دانه های روغنی در کشور اکنون 5 درصد نیاز داخلی را تامین می کند گفت: با اجرای برنامه های مدون در ده سال آینده این میزان به 60 درصد خواهد رسید.

سردار غلامی فرمانده بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی باید بدون اتکا به دولت با توان داخلی و مردمی ؛ توسعه همه جانبه ایران اسلامی را در بخش های مختلف رقم زد گفت: تشکیل واحدهای کوچک مردمی ، اجرایی کردن ایده های نوین و الگو سازی شیوه های کار آفرینان نمونه کشوری در سراسر کشور از جمله برنامه های امسال بسیج سازندگی است.

دومین همایش بزرگ میثاق با ولایت منتخبان 46 روستای بخش بلده نور به منظور حفظ و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی و پیشرفت های مادی و معنوی، با تکیه بر توان مردمی ، شناسایی و شناساندن دقیق وضع محیطی منطقه و به همت مجمع رزمندگان و ایثارگران سپاه منطقه بلده امروز در بخش بلده شهرستان نور برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۵
آقایان میشه بفرمایند یک خانواده زیر خط فقر .برنج داخلی راکیلویی چند میتواند خرید کند.
آخرین اخبار