ساری،

برنج ایرانی در شالیزارهای روس ها

6 رقم برنج ایرانی به صورت تحقیقاتی در آستاراخان روسیه کاشته شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بر اساس قرارداد پژوهشی که دو سال قبل بین دانشکده کشاورزی آستاراخان و این دانشگاه امضا شد، 6 رقم برنج پرمحصول برای کشت در آستاراخان روسیه به محققان روسی معرفی و در مرکز تحقیقات دانشکده کشاورزی آستاراخان کاشته شد.

دکتر بهمنیار با بیان اینکه محققان کشاورزی آستاراخان از کیفیت و عملکرد دو نوع برنج شیرودی و نعمت ابراز رضایت کردند ، افزود: همه 6 رقم برنج به دلیل مقاوم بودن در برابر آفات قابلیت کشت در آستارا خان را دارند.

وی گفت: دانشگاهیان دانشکده کشاورزی آستاراخان امروز بازدیدی از توانمندی های دانشکده منابع طبیعی ساری داشتند که مقرر شد این گروه ،مهر ماه امسال برای آموزش نحوه کشت برنج به امازندران سفر کنند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: سرمایه گذار روسی که بیش از 30 درصد برنج آستاراخان را تامین می کند و هزینه اجرای این طرح تحقیقاتی را تقبل کرده ،خواهان اجرای گسترده این طرح در آستارا خان است.

آریک بایف رئیس دانشکده کشاورزی آستاراخان نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه پس از بازگشت به آستاراخان زمینه کشت ارقام معرفی شده ایرانی فراهم خواهد شد گفت: مازندران ظرفیت های دانشگاهی زیادی دارد و همکاری دانشگاهی دو استان سبب توسعه و شکوفایی بخش کشاورزی خواهد بود.

آستارا خان با 44 هزار کیلومتر مربع مساحت و 298 کیلومتر نوار ساحلی و با توجه به امتیاز رودخانه ولگا ، کوتاهترین مسیر برای اتصال اروپا به کشورهای آسیای مرکزی است و از طریق بندرهای جنوبی دریای خزر در شمال کشور به آسیای جنوبی و جنوب غربی در ارتباط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار