ساری،

محصولات مازندران آماده صادرات به روسیه

500 هزار تن محصول مرکبات، گل و گیاه و کیوی و 100 هزار تن گوشت مرغ توان صادراتی مازندران به روسیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، استاندار مازندران در در نشست با استاندار آستراخان روسیه و هیات همراه ، سفیر روسیه در ایران و تنی چند از فعالان اقتصادی در بابلسر گفت: با توجه به ظرفیت های خوب مازندران در بخش محصولات باغی ، دامی، آبزیان ،تولید برنج با کیفیت و تولید مرغ ، مازندران آمادگی کامل دارد تا صادرات این کالاها را به روسیه و آستراخان انجام دهد.

ربیع فلاح جلودار افزود: امیدواریم تعرفه های گمرکی هم به گونه ای انجام شود که محصولات مازندران قابلیت رقابت در استراخان و روسیه را داشته باشد.

به گفته وی؛ در دو سال اخیر ارتباطات و تفاهم نامه های خوبی بین مازندران و آستراخان روسیه صورت گرفت که باید برای اجرای این مصوبات و تفاهم نامه ها تلاش شود.

وی افزود:

وی اظهارداشت: در دیدار پوتین رییس جمهور روسیه و روحانی رییس جمهور کشورمان موانع صادرات بین دو کشور برداشته شد و این می تواند ظرفیت خوبی را برای طرفین به همراه داشته باشد.

شهر آستراخان یا آسترخان (تاتار: Ästerxan, روسی:́Астрахань)، مرکز استان آستراخان روسیه است و این شهر از سال 1943 میلادی مرکز اداری منطقه آستراخان به شمار می رود.

این استان که به صورت فدرالی اداره می شود 44هرار کیلومترمربع مساحت و یک میلیون نفر جمعیت دارد و استراخان مرکز این استان با شهرهای رشت در گیلان و ساری در مازندران خواهر خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار