بلومبرگ: ایران در اندیشه جذب‌ سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت نفت

ایران در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، در نظر دارد تا نظام نفتی جدیدی را ارائه دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ پس از امضای برجام، ایران در نظر دارد با معرفی نظام جدید قرارداد نفتی، میلیاردها دلار سرمایه خارجی را جذب صنعت نفت کند.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، در مصاحبه ای اظهار کرد: "ما در انتظار تایید قرارداد از سوی دولت در روز چهارشنبه هستیم. اولویت های ما در زمینه کنترل مشترک میدان های گازی و نفتی و همچنین بهبود میدان های فعلی است."

بلومبرگ نوشت ایران از دو سال گذشته در حال طرح قرارداد نفتی جدیدی برای جذب شرکت های خارجی بوده است. این کشور قرار گرفته در حاشیه خلیج فارس، امیدوار است شرکت های خارجی سالانه تا بیش از 50 میلیارد دلار در صنعت نفت سرمایه گذاری کنند. شرکت های اروپایی همانند توتال فرانسه و انیسپای ایتالیا تاکنون در خصوص ورود به بازار ایران ابراز علاقه کرده اند. بخشی از جزئیات این قرارداد به موارد قانونی در زمینه بازگشت احتمالی تحریم ها مربوط می شود و چندین شرکت نفتی خارجی در طرح آن نقش داشته اند.

ایران در سال 2012، قبل از تشدید تحریم های بین المللی روزانه 4 میلیون بشکه نفت تولید می کرد. از زمانی که تحریم ها علیه این کشور کاهش یافته، تولید نفت به 3.5 میلیون بشکه افزایش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار