ایتالیا پایگاه های هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهد

دولت ایتالیا اعلام کرد پایگاه های هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایتالیا از آمادگی خود برای در اختیار قرار دادن پایگاه های هوایی این کشور به ارتش آمریکا برای حمله به داعش خبر داد.

روبرتا پینوتی، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد در صورت درخواست آمریکا، رم آماده است تا مجوز استفاده از پایگاه های هوایی و آسمان ایتالیا را برای حمله به مواضع داعش در لیبی، به واشنگتن بدهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پینوتی در برابر نمایندگان پارلمان گفت: دولت آماده است تا به درخواست امریکا مبنی بر استفاده از پایگاه های هوایی و آسمان ایتالیا برای حمله به داعش، پاسخ مثبت داده و از عملیات امریکا حمایت کند.

به درخواست دولت وفاق ملی لیبی، نیروی هوایی امریکا از روز دوشنبه عملیات خود را برای بمباران مواضع گروه تروریستی داعش در شهر سرت آغاز کرد.

پیشتر وزیر خارجه ایتالیا از آمادگی کشورش برای بررسی درخواست آمریکا در اجازه استفاده از پایگاه هوایی سیسیل برای انجام حملات هوایی در لیبی خبر داده بود.

پائولو جنتیلونی تاکید کرد: دولت ایتالیا هرگونه درخواست آمریکا برای استفاده از پایگاه هوایی سیسیل برای انجام حملات هوایی علیه داعش در خاک لیبی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار