ابتکار:

دلیلی ندارد چون ذخایر انرژی داریم 5 برابر اروپایی ها مصرف کنیم

رئیس سازمان محیط زیست با انتقاد از وضعیت مصرف انرژی در کشور گفت: دلیلی ندارد چون بزرگترین ذخایر انرژی را داریم 5 برابر اروپایی ها انرژی مصرف کنیم.

دلیلی ندارد چون ذخایر انرژی داریم 5 برابر اروپایی ها مصرف کنیمبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار در اینستاگرام خود از وضعیت مصرف انرژی در کشور انتقاد کرد.

وی نوشت: «امروز در آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران، گفتم: تلاش های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی سنگین مثل مازوت به ویژه در نیروگاه ها بسیار موثر بوده، به طوریکه تعداد روزهای پاک و سالم در کلانشهرهای کشور افزایش قابل توجه یافته؛ هرچند گرد و غبار مانع تداوم هوای سالم در شهرها شده است.

دولت یازدهم با توجه به مصوبه برش یک ساله با استفاده از گاز طبیعی در صنایع، نیروگاه ها و حمل و نقل عمومی در تلاش است تا هوای کلانشهرها را بهبود بخشد.

همین طور تاکید کردم دلیلی وجود ندارد که چون دارنده بزرگ ترین ذخایر انرژی دنیا هستیم، پنج برابر کشورهای اروپایی انرژی مصرف کنیم و باید در جهت کاهش گازهای گلخانه ای با توجه به مصوبات و برنامه هایی که کارشناسی و تدوین شده فعالیت داشته باشیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار