اصفهان؛

ارائه تسهیلات اتوبوسرانی به شهروندان اصفهانی

واحد اتوبوسرانی روزانه حدود 600 تا 1 میلیون و 200 هزار نفر مسافر را در سطح شهر جابجا می کند.

مدیر روابط عمومی شركت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، گفت: در حال حاضر حدود 1450 دستگاه اتوبوس شهری در حال فعالیت هستند که جایگزینی اتوبوسهای جدید با فرسوده در دستور کار قرار دارد.

مرتضی قرنفولی افزود: ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر حدود 2 هزار کیلومتر را تحت پوشش خود دارد که با 1 هزار و 900 نفر پرسنل در دو بخش دولتی و خصوصی در 105 خط اتوبوس در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افتتاح خط واحد اتوبوس جدیدی در دستور کار نیست گفت: این مهم با تایید شورای ترافیک شهر پیگیری و تصویب و ابلاغ می شود.

قرنفولی به تجهیز سالانه اتوبوسها اشاره کرد و افزود: هر ساله ناوگان قبل از شروع تابستان و زمستان نسبت به تجهیز سرمایشی و گرمایشی اتوبوسها اقدام می کند که البته اکثرا این کار بدلیل کمبود بودجه و فرسوده بودن بسیاری از اتوبوسها با مشکل مواجه می شود.

مدیر روابط عمومی شركت واحد اتوبوسرانی به بیان فاصله زمانی زیاد اتوبوسها پرداخت و گفت: زمانبندی اتوبوسها بستگی به زیر ساختهای شهری از جمله: کاهش ترافیک شهر و تبدیل بسیاری از خطوط معمولی پر ازدحام به خطوط پر سرعتBRT: Bus Rapid Transit) ) دارد تا سرعت سرویس دهی به شهروندان بالاتر رود.

گفتنی است: حدود 20 درصد اتوبوسها به بخش خصوصی واگذار شده که طبق قانون باید حداقل 60 درصد ناوگان به این بخش واگذار شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار