اصفهان؛

اتوبوسهای تازه نفس به نصف جهان می آیند

1450 دستگاه اتوبوس شهری جایگزین اتوبوس های فرسوده در شهر اصفهان خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1450 دستگاه اتوبوس شهری در حال فعالیت هستند ادامه داد :جایگزینی اتوبوسهای فرسوده با اتوبوس های جدید در دستور کار قرار دارد.

محمدعلی احمدی افزود: ناوگان اتوبوسرانی در سطح شهر حدود 2 هزار کیلومتر را تحت پوشش خود دارد که با 1 هزار و 900 نفر پرسنل در دو بخش دولتی و خصوصی در 105 خط اتوبوس در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر افتتاح خط واحد اتوبوس جدیدی در دستور کار نیست گفت: این امر پس از بررسی های کارشناسی و تصویب در مراجع ذیربط ابلاغ می شود.

احمدی به تجهیز سالانه اتوبوس ها اشاره کرد و افزود: هر ساله ناوگان قبل از شروع تابستان و زمستان نسبت به تجهیز سرمایشی و گرمایشی اتوبوسها اقدام می کند که البته اکثرا این کار بدلیل کمبود بودجه و فرسوده بودن بسیاری از اتوبوسها با مشکل مواجه می شود.

مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی به بیان فاصله زمانی زیاد اتوبوسها پرداخت و گفت: زمانبندی اتوبوسها بستگی به زیر ساختهای شهری از جمله کاهش ترافیک شهر و تبدیل بسیاری از خطوط معمولی پر ازدحام به خطوط پر سرعت دارد تا سرعت سرویس دهی به شهروندان بالاتر رود.

گفتنی است حدود 20 درصد اتوبوسها به بخش خصوصی واگذار شده که طبق قانون باید حداقل 60 درصد ناوگان به این بخش واگذار شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار