اردبیل؛

اصلی ترین هدف اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی است

استاندار اردبیل گفت:اصلی ترین هدف اقتصاد مقاومتی مدیریت جهادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: همه مدیران در جهت تحقق منویات رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی اهتمام ورزند تا نشاط و امید به رونق اقتصادی و خروج از رکود که از ابعاد و ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است در جامعه نمایان شود.

وی با بیان اینکه باید تمامی مدیران و کنشگران اقتصادی در تحقق اقتصاد مقاومتی مجاهدت کنند افزود: مدیران و سیاستگذاران پولی و بانکی یاریگر واحدهای تولیدی باشند.

استاندار اردبیل با یاد آوری اینکه اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری در واحدهای متوسط و کوچک از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: براساس هدف گذاری های برنامه های اقتصاد مقاومتی 7 هزار و 500 واحد تولیدی راکد در کل کشور فعال می شوند و در همین راستا دولت مشکلات و موانع دست و پاگیر در رابطه با دریافت تسهیلات بانکی برای صاحبان واحدهای تولیدی را برطرف کرده است که از آن جمله می توان به بحث معوقات بانکی، بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی اشاره کرد.

خدابخش اظهار کرد: تلاش زیادی می کنیم تا با پرداخت سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی راکد را فعال کنیم و پروژه های نیمه تمام حتی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی برای دریافت تسهیلات بانکی به موسسات مالی و بانکی معرفی می شوند.

وی گفت: پیش تر گردشگری و کشاورزی دو محور توسعه استان تعریف شده بودند ولی در سه سال اخیر صنعت و تجارت خارجی را به ارکان توسعه استان اضافه کردیم تا روند توسعه اقتصادی و اجتماعی استان سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اگر مدیران سیاستگذاری مناسب را انجام دهند و به صاحبان واحدهای تولیدی و کسب و کارهای کوچک اعتماد کنند و سیاستگذاران و مدیران پولی و بانکی نیز با همراهی و پشتیبانی خود می توانند در به ثمر رسیدن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند.

خدابخش زنجیره صنعت و کشاورزی در استان را مهم دانست و افزود: برای توسعه کشاورزی استان از دانشگاه محقق خواستیم تا رشته صنایع تبدیلی و تکمیلی در این مرکز آموزش عالی ایجاد کند.

وی همچنین از افتتاح خط تولید فرنچ فرایز سیب زمینی به ظرفیت 30 هزار تن با هدف فرآوری سیب زمینی مازاد استان،خط تولید کشتارگاه صنعتی مرغ با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی و با هدف صادرات به کشورهای حوزه قفقاز و روسیه و توسعه فعالیت های کارخانه تسنیم نوش درهفته دولت یا هفته دفاع مقدس خبر داد واضافه کرد: گسترش سطح کشت محصولات با ارزش افزوده بالا از جمله زعفران، بادام زمینی و سماق را براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان پیگیر هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسییج مستعضفین در تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی با محوریت کسب و کارهای خانگی و صنایع متوسط و کوچک فعالیت قابل تقدیری را انجام می دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار