اهواز؛

لزوم همکاری رسانه در ترویج فرهنگ کارو تعاون

همکاری همه جانبه رسانه های جمعی به ویژه سیمای ملی در ترویج فرهنگ تعاون و کارلازم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان بر در خوزستان با تاکید بر ضرورت هماهنگی مستمر و پيوند بيش تر آموزش عالی با نيازهاي بازار کار گفت: در آموزش عالی کشور، به ویژه استان بايد اصلاحاتی انجام شود.

 هوشمند صفائی و با اشاره به نبود تناسب میان آموزش عالی و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار بیان کرد: باید آموزش‌های دانشگاهی به سمتی سوق یابد که نیروهای متخصص و کارآزموده  که مورد نیاز بازار کار هستند- تربیت شوند؛ بنابراین باید در آموزش عالی کشور، به ویژه استان اصلاحاتی انجام شود.

 وی گفت:  به دلایل مختلف، اعتقاد جامعه به ویژه نسل جوان به کار تضعیف شده است که این مورد باید توسط نخبگان آسیب شناسی شود. بخش مهمی از فرهنگ کار و تلاش بر دوش مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بخش دیگر آن مربوط به رسانه ها به ویژه رسانه ملی به عنوان یک دانشگاه است .

 مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان از وجود خلاء کارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی ‌در زمینه اشتغال و کارآفرینی به طور اعم در کشور و به صورت اخص در خوزستان سخن گفت و تصریح کرد:  امروز توسعه فرهنگ کار مستلزم انجام اقدامات پژوهشی و تغییر نگرش به مقوله کار است؛ زیرا نگاه امروز جامعه به مقوله کار صریح نیست و تفکر عام این است که اشتغال در استخدام خلاصه می‌شود.

 وی افزود: ‌اگر امروز در حوزه اقتصاد با مشکل جدی مواجه هستیم ریشه و علت این امر به وجود خلاء‌های جدی در فضای کسب و کار و نپذیرفتن و گسترش نيافتن فرهنگ تعاون در کشور باز می‌گردد. در صورتی‌که دستیابی به توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی از طریق بخش تعاونی از اهداف انقلاب اسلامی بود؛ بنابراین در فرهنگ تعاون هم با خلاء‌هایی مواجه هستیم.

  وی مبنای اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد کشور دانست وتاکید کرد:‌ اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در نظر دارد در سه حوزه توسعه فرهنگ کار، فرهنگ تعاون و عدالت اجتماعی اقداماتی اساسی انجام دهد که صدا و سیما به عنوان یک رسانه فراگیر و مردمی می‌تواند در این زمینه کمک‌های بسیاري به ما کند.

 
صفائی‌ با ابراز امیدواری نسبت به همکاری میان سازمان صدا و سیمای مرکز خوزستان  و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهارکرد:‌ امیدواریم ارتباط تنگاتنگ کنونی میان این دو دستگاه افزایش یابد و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ظرفیت‌های برنامه سازان توانمند خوزستانی در معرفی مشاغل از یاد رفته سنتی و محلی  استان بهره‌مند شود.

 
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: باید از اقتصاد دولتی به سمت جذب مشارکت مردم در چرخه ی فعالیت های اقتصادی برویم. با درایت مسوولان می شود از همین امکانات موجود برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال بهره برد. مسوولان باید با تدبیر، بسترهای لازم را برای حضور صاحبان سرمایه و کارآفرینان فراهم کنند تا با ارایه ی راه کارهای مناسب از سوی آنان، زمینه ی توسعه ی فعالیت های اقتصادی و اشتغال در استان بیش از پیش فراهم شود که در این خصوص برنامه های تلویزیونی و رادیویی می تواند نقش ویژه خود را ایفا کند.  

 در این نشست مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان در سخنانی آمادگی حوزه ی مسوولیت خود را برای تعامل، همکاری و مشارکت با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در تهیه و ساخت برنامه های مختلف اعلام کرد .

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.