اهواز؛

صحبت های رضاعلیجانی به مناسبت روزخبرنگار

مدیر خانه مطبوعات خوزستان: مسئولان به فکر خبرنگاران باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  رضا علیجانی گفت:مسئولان باید به مسایل صنفی خبرنگاران، کافی نبودن حقوق و نداشتن بیمه خبرنگاران توجه داشته باشند و دستگاه های مختلف چون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین اجتماعی و ... به فکر حال آنها باشند.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان گفت روز شنبه با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگار موفق خبرنگاری است که بتواند علاوه بر آشنایی با ارکان خبر به اخلاق رسانه ای نیز پایبند باشد.

علیجانی بیان داشت: قلم مانند تیغی دو لبه است که خبرنگار هم می تواند برای منافع استان و کشورش از آن استفاده کند و هم می تواند آن را فقط ابزاری برای نیل به اهداف شخصی بداند.

مدیر خانه مطبوعات خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان کشور از رسانه به عنوان ابزاری مهم در جهت تهاجم فرهنگی استفاده می کنند پس رسانه های ما باید از نظر علمی به روز باشند و بتوانند از طریق فضای رسانه ای جدید با این تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

وی گفت: خبرنگاران باید در همه حوزه ها فعال باشند، قلم بزنند و تحلیل کنند. مثلا در زمینه مسایل اجتماعی می توانند جامعه را نسبت به آسیب های اجتماعی هوشیار کنند و نقش آگاهی دهنده را داشته باشند یا در حوزه فرهنگ و هنر می توانند از تهاجم فرهنگ بیگانه به کشور جلوگیری کنند و به فرهنگ خودمان پویایی ببخشند.

علیجانی خبرنگاران را قشر آگاه، دلسوز و پرتلاش جامعه خواند وبیان داشت: بسیاری از خبرنگاران بدون توجه به مشکلات رفاهی و شغلی خودشان همچنان به دنبال اخبار واقعی از جامعه هستند که جای تقدیر بسیاری دارد.

 وی افزود: خبرنگاری می تواند مشکلات جامعه را حل کند که خود مشکل معیشتی نداشته باشد

مدیر خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به بحث آموزش خبرنگاران خوزستان  درپایان گفت: خانه مطبوعات خوزستان سعی دارد دوره های آموزشی و تخصصی خبرنگاران، و جشنواره های فصلی تخصصی را برگزار کند که در این باره استاندار خوزستان حمایت کامل خود را نیز اعلام کرده است.

لازم به یادآوری است :جشن روز خبرنگار یکشنبه ١٧ مرداد 95 در مجتمع فرهنگی و ورزشی گیت بوستان اهواز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و خانه مطبوعات استان ساعت ١٨:٣٠با حضور جمعی از مسئولان استان، روزنامه نگاران و فعالان عرصه خبر برگزار می شود.
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.