اهواز؛

10 درصد از درآمدهای دانشگاه مختص پژوهش

مجوز تأسیس مرکز رشد و مرکز تحقیقات میوه‌های گرمسیری این دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر تا سه ماه آینده اخذ می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتراظهار کرد: در حوزه پژوهشی در دانشگاه آزاد شوشتر فعالیت‌های متنوعی انجام شده است؛ برگزاری چند همایش ‌ملی، تأسیس مرکز رشد، تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید و چاپ مقالات علمی و پژوهشی متنوع و ... ازجمله فعالیت‌های دانشگاه در این بخش است.

دکتر احمدرضا عمانی افزود: مقدمات تأسیس مرکز رشد دانشگاه انجام و ساختمان این مرکز تکمیل شده است؛ این طرح در مرحله اخذ مجوز نهایی قرار دارد و حداکثر تا سه ماه آینده نهایی می‌شود. تأسیس مرکز تحقیقات میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز در مرحله اخذ مجوز نهایی است و در برنامه کاری دانشگاه اخذ مجوز سه مرکز تحقیقات در سال جاری در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در دانشگاه برای تشویق دانشجویان به مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی، گفت: در انجمن‌های علمی از دانشجویانی که کارهای پژوهشی انجام می‌دهند حمایت مالی می‌شود. البته مقدار این حمایت‌ها متناسب با سطح پروژه متفاوت است؛ همچنین تا سقف یک میلیون تومان از پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه نیازهای  آزمایشگاهی و ... حمایت مالی می‌شود.

عمانی با بیان این‌که 10 درصد از درآمد دانشگاه صرف فعالیت‌های پژوهشی شده است، افزود: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی این است که بودجه‌های پژوهشی هر ساله افزایش پیدا کند و در سال‌های آینده این سهم به‌مرور به 15 درصد برسد.

 وی در خصوص امکانات آزمایشگاهی این دانشگاه، گفت: در دانشگاه حدود 150 کارگاه و آزمایشگاه مختلف آموزشی و تحقیقاتی مجهز وجود دارد و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه کاملاً مناسب و آماده خدمات‌رسانی به تمام اقشار جامعه است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.