پورمحمدی در دوازدهمين نشست تخصصی معاونان و فرماندهان ستادی ناجا؛

قاچاق کالا و مواد مخدر در وضعیت هشدار قرار گرفته است

وزیر دادگستری گفت: امروزه اگر مقامات سیاسی ما در عرصه بین المللی محکم حرف می زنند، به دلیل تأمین بودن امنیت نظامی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در دوازدهمين نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و مديران ستادی ناجا و روسای "پل پیش فا.استان" که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروزه مقامات سیاسی کشور ما در عرصه بین المللی محکم حرف می زنند، به دلیل تأمین بودن امنیت و اقتدار انتظامی است. 

وی تصریح کرد: قاچاق در زمینه کالا و مواد مخدر، شدید ترین وضعیتش را در کشور طی می‌کند.

وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه قانون تکلیف اجناس قاچاق موجود در بازار را روشن کرده است، تصریح کرد: هیچ جنس قاچاقی نباید در بازار توزیع شود و این عدم توزیع به 2 شکل عودت و یا معدوم سازی اتفاق خواهد افتاد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه خروج کالا به خارج ازکشور با اخذ ضمانت سنگینی، مبنی بر عدم بازگشت آن درنظر گرفته شده، ادامه داد: اگر این شرط محقق نشود اجناس قاچاق معدوم خواهد شد.

وی افزود: در این بین اگر کالای قاچاق وارد شده، نیاز جدی کشور بوده و  در این زمینه هیچگونه تولید داخلی وجود نداشته باشد؛ تنها با مجوز هیئت دولت و با اخذ برگه سبز و پرداخت عوارضی در بازار‌های کشورمان به فروش خواهد رسید.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه انتظار از بخش های مختلف ناجا به ویژه پلیس پیشگیری بسیار زیاد است ،گفت:در حال حاضر آسیب های اجتماعی در جامعه آزاردهنده شده و حجم آن در کشور ما بالا است.

وزیر دادگستری  با بیان اینکه تهدیدات رفتاری و بی قانونی در کشور ما زیاد شده است، بیان داشت: با اینکه  موضوع آسیب های اجتماعی از مسائل جدی کشور ماست، اما مقایسه این موضوع به لحاظ  شرایط ما متفاوت است چرا که ما با 15کشور و رژیم  متفاوت همسایه هستیم که به از لحاظ امنیتی برای ما تاثیرگذار هستند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه ایران به لحاظ برقراری بیشترین همکاری ها در دومین رده قرار دارد، اظهارداشت: دستاوردهای ناجا در برقرای امنیت و تعامل با کشورهای همسایه، نشان از جهت گیری ها، رویکردها و تکنیک های درستی است که از سوی ناجا به کارگرفته شده است.

**بنای دولت حمایت و تقویت ناجا است

وزیر دادگستری با بیان اینکه در دولت نسبت به نیروی انتظامی به عنوان بزرگترین زیرمجموعه از نیروهای مسلح دید خوبی وجود دارد، گفت: بنای دولت به حمایت از ناجا و تقویت آن است و ما حافظ منافع این نیروها هستیم.

**پلیس قضایی زیر نظر ناجا در دادگستری مستقر می شود

وزیر دادگستری در خصوص موضوع پلیس قضایی گفت :در موضوع پلیس قضایی، قوه قضاییه معتقد است که این پلیس باید زیرنظر دستگاه قضایی کار کند اما ناجا بر این باور است که پلیس قضایی باید زیرمجموعه ناجا باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه دولت نظر ناجا را پذیرفته و قوه قضاییه این مسئله را قبول نکرده است، افزود: قوه قضاییه نامه جداگانه ای به کمیسیون قضایی ارسال کرده و از آنها خواسته این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: واحد یگان زیر نظر ناجا در وزارت دادگستری مستقر خواهد شد.

وزیر دادگستری بیان داشت: با تشکیل پلیس قضایی بخشی از دغدغه پلیس و باری از حجم انبوه مسئولیت هایش کاهش خواهد یافت.

**اتفاق پاریس نشان از اوج دشمنی و پابرجایی کینه توزی علیه ملت ماست

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه دشمن تمامی امکانات  خود را علیه نظام ما بسیج و از هیچ موردی فروگذار نکرده است، گفت: اتفاق اخیر رخداده در  پاریس بیانگر اوج دشمنی و کینه توزی دشمنان ماست که همچنان پابرجا و برقرار است. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه گروه منافقان از پست ترین گروه‌ها محسوب می شوند، گفت: دشمن با توسل به ابن گروهها، درماندگی، استیصال و لجاجت خود را با ملت ما ثابت کرده است.

وزیر دادگستری درخصوص تحریم ها و بخش اقتصادی بیان داشت: تحریم، یکی از حربه های دشمن بوده و طبق گفته مقامات عالی آمریکا «فلج کننده ترین تحریم تاریخ بوده است»؛ ولی  ملت ما آثار تحریم را  در چرخ دنده های اقتصاد مقاومتی خرد کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در 30سال گذشته شاهد بیشترین تجمع تسلیحات نظامی جهانی در خلیج فارس بوده ایم،  گفت: در خلیج فارس روزهایی شده که  بیش از 96 نوع شناور ناو هواپیمابر، زیردریایی، ناوچه های عملیاتی و غیره تردد داشتند و هنوز نیز این وضعیت ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیشترین تسلیحات خریداری شده در 20 سال اخیر از سوی عربستان  و بعد قطر و عمارت صورت گرفته  که همه اینها به عنوان مسائل نظامی در همسایگی ما مهم هستند.

وزیر دادگستری در خصوص  اهداف ضد امنیتی گفت: بزرگترین اقدام ضد بشری داستانی است که توسط داعش، القاعده و طالبان و گروه های همسو با آنها روی داده و این اقدامات بدون هدف گذاری انجام نمی شود.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت:خود اسرائیلی ها  و آمریکایی هابا اعلام اینکه شروع کار این گروهک ها با آنها نبوده، از جهت دادن به اقدامات آنها به صراحت سخن می گویند.

وزیر دادگستری افزود: اخباری که به ما می رسد نشان از عملیات گروهک های منافق علیه هم پیمانان، دوستان و شرکای ما دارد، لذا باید مراقبت های لازم را در این خصوص داشته باشیم چرا که هدف اصلی این گروه ها ایران است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه تحریم ایران، ایزوله کردن سیاسی بوده است، گفت: دور شدن ما از دایره ارتباطات جهانی دور از نتایج تحریم ها بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر این امنیت امروز در جامعه حاکم است به برکت فعالیت نیروهای امنیتی و انتظامی است.

وزیر دادگستری گفت: جنگ های  سوریه، یمن و عراق در حوزه نفوذ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران است و آنچه در اطراف ما روی می دهد نشان از هدف گذاری بر روی کشور ما دارد.

*کیلینیک حقوق شهروندی و کاهش تخلفات جامعه

وزیر دادگستری در خصوص راه اندازی کیلینیک حقوق شهروندی گفت: تعداد تخلفات در جامعه کمی زیاد شده و نزدیک به 10 میلیون پرونده  وجود دارد بنابراین راه اندازی  کلینیک حقوق شهروندی در آگاهی بخشی  و کاهش جرایم با سه رکن روانشناسی، مددکاری و حقوقی موثر خواهد بود.

وزیر دادگستری در مورد راهکار کنترل پرونده ها گفت: افزایش نیروی انتظامی راه حل نیست و اگر با مجرم و جرم مسابقه بگذاریم عقب می مانیم و راه حل اصلی کنترل جرم است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق در دولت بسیار جدی دنبال می شود و اگر گمرک خوب عمل کند نصف بار نیروی انتظامی کاهش می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار