باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

تبلیغات قاچاق؛ وقتی شبکه‌های مجازی تبلیغاتچی کالاهای خارجی می‌شوند

علی رغم جایگاه بسیار موثر تبلیغات، در شبکه‌های مجازی برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد تبلیغ کالاهای خارجی آن هم از نوع قاچاق هستیم.

تبلیغات قاچاق؛ وقتی شبکه‌های مجازی تبلیغاتچی کالاهای خارجی می‌شوند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،تبلیغات در قرن 21،یکی از ابزارهای بسیار توانمند و تعیین کننده در جهت دهی به ذائقه فکری انسان ها به شمار می رود.

امروزه تبلیغات در حوزه های گوناگون اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی کارساز و راهگشا است.

شایدآن زمان که گوبلز،مسئول و مشاوره تبلیغاتی هیتلر،در اوج جنگ، هموار کننده مسیر کشورگشایی های رهبر نازی های آلمان بود،نیز گمان نمی کرد زمانی فرا برسد که تبلیغات به عنوان اصلی اساسی در صدر تحولات اجتماعی،فرهنگی،سیاسی واقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

فارغ از تحلیل ها و فرضیه ها و نظریات سیاسی که در خصوص چنین موضوعاتی مورد استفاده قرار می گیرد عمده تمرکز این گزارش معطوف به تبلیغات تجاری می شود که اقتصاد جامعه کنونی ایران را مورد هدف قرار داده است.

بدون تردید یکی از اصلی ترین مولفه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی،بستر سازی در سطح جامعه و فرهنگ سازی لازم برای حصول این امر خطیر است.

 به واقع بخش قابل توجهی از موفقیت سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم انقلاب را باید در جامعه پذیری و فرهنگ سازی صحیح لایه های متعدد و گوناگون جامعه در اقصی نقاط این کشور جستجو کرد و نادیده انگاشتن مسائل،الزامات و بایدها و نبایدهای اجتماعی و فرهنگی در تحقق سیاست های هوشمندانه اقتصاد مقاومتی،راهی پرسنگلاخ را در مسیر حصول این نقشه راه جامع قرار خواهد داد.

علیر غم اهمیت این امر،شاهد هستیم بعضا تبلیغات کالاهای خارجی،آن هم از نوع قاچاق،بخش هایی از جامعه را با خود درگیر ساخته است.

متاسفانه برخی از تبلیغات،این ذهنیت را به افکار عمومی القا می کند که اساسا کالای تولید خارج به مراتب بر محصولات تولید داخل تقدم دارد و این ذهنیت غلط،آفتی است که سیاست های مذکور (اقتصاد مقاومتی)را مورد هدف قرار داد.

به دفعات و کرارا عنوان شد که کالاهای قاچاق و عرضه آن در سطح جامعه در نقطه مقابل سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار دارد،اما با وجود تاکیدات بسیار،ظاهرا اسب تبلیغ محصولات خارجی قاچاق  همچنان زین است که در صورت عدم ورود جدی و قاطعانه دستگاه های ذیربط و متولی به این عرصه،بروز مشکلات هر چه بیشتر دور از ذهن نخواهد بود.

با یک جستجوی ساده در فضای مجازی،به سهولت تبلیغات بسیاری در خصوص محصولات خارجی همچون گوشی آیفون و ... به چشم می خورد که باید در خصوص آن چاره اندیشی شود.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که پیگیری  سیاست های اقتصاد مقاومتی،صرفا به مطالبه ای که دولت باید آن را تامین کند،خلاصه نمی شود بلکه کلیه طبقات اجتماعی،نهادها و سازمان های تربیتی،پرورشی، خانواده و...در قبال این امر خطیر مسئول و سهیم هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار