جدیدی در نشست خبری مطرح کرد:

باندهایی که دلال بازی راه انداخته بودند تعطیل شدند/ زمین 2هزارمتری پیروزی به نام من نیست

عضو شورای شهر تهران در مورد اقدمات موجود پیرامون زمین 2هزار و 500متری خیابان پیروزی، گفت: این زمین به نام من نیست و قرار است، یتیم خانه در آن ساخته شود.

باندهایی که دلال بازی راه انداخته بودند تعطیل شدند/ زمین 2هزار و 500متری خیابان پیروزی به نام من نیست
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه) برگزار شد،در جمع خبرنگاران به برخی سوالات آن ها پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در مورد زمین خیابان پیروزی پرسیده بود، گفت: برخلاف شایعات این زمین به نام من نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به برخی گزارش ها که نشان می‌دهد، زمینی به متراژ 2هزار و 528 متر در خیابان پیروزی از شهرداری تهران گرفته‌ است تا در آنجا یتیم خانه ساخته شود، اما برای آن پروانه تجاری اداری به متراژ 11هزار متر گرفته شده است، گفت: من از شما دعوت می‌کنم در یک نشست خبری در همین مکان شرکت کنید تا ببینید که ما برای کودکان بد سرپرست، بی سرپرست و کار در حال ساخت یتیم خانه هستیم.

 جدیدی ادامه داد: تمام موضوعات مطرح شده یک بهتان و ظلم فاحش به بچه‌های بی سرپرست شهر است نه شخص دیگری.

 وی در خصوص پروانه ساخت تجاری اداری، گفت: اصلاً مجوزی صادر نشده است، برخی می‌گویند، اوضاع حسین قلی خانی است، اما نه اینطور که شما می‌گویید این یتیم خانه متعلق به شخص نیست و من به عنوان عضو شورای شهر وظیفه حمایت از NGOها را دارم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: 6ماه پیش این زمین کلنگ خورده و اکنون گودبرداری آن انجام شده است تا یکی از مهمترین مراکزی که در جهت رفاه ایتام شهر تهران و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است، ساخته شود.

جدیدی خطاب به خبرنگاران گفت:‌ سیستم اتوماسیون شهری مشخص می‌کند که زمین چه مجوزی دارد و متعلق به چه کسی است.

وی ادامه داد:‌ این پروژه شهرداری است و اگر می‌بینید عده ای دارند در آن عملگی می‌کنند، بدانید برای شهرداری کار می کنند، یک عده خیر و مدرسه ساز دور هم جمع شده اند تا برای دل خودشان یتیم خانه بسازند، من نه تنها از این NGO بلکه از همه حمایت می‌کنم.

در ادامه خبرنگاری از او در رابطه با ارتباط خانوادگی صاحب زمین با جدیدی پرسید که این عضو شورای شهر تهران پاسخ داد: کجای قانون نوشته است که اقوام من نمی‌توانند کار خیریه انجام دهند.

وی در خصوص تذکر یکی از اعضای شورای شهر در صحن علنی در خصوص این زمین و ارتباط آن با جدیدی گفت: دوستان تذکر دادند، اما رفتند دیدند که اینطور نبوده است، ای کاش قبل از تذکر کنکاش کنند و بعد تهمت بزنند، زمستان رفت و روسیاهی به ذغال ماند.

*تخلفات شهری شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ارجاع شد

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مقابله با تخلفات شهری گفت: بسیاری از موضوعات را شناسایی و به دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده‌ایم.

جدیدی ادامه داد: عده‌ای که به اسم دلال بازی در محل‌ه ها پرسه می‌زدند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گرفتند با آنها برخورد شد.

*نمره 15 معاون نظارت شورا به عملکرد شهرداری تهران


وی به عملکرد شهرداری تهران در سال‌های گذشته اشاره و مطرح کرد: بنده به شهرداری تهران از 20 نمره 15 می‌دهم، نظارت حوزه مهم و حساسی است، مدیریت و استفاد شهری که حوزه اصلی شهر هستند، بدون نظارت محقق نمی‌شوند.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نظارت یک امر طبیعی در بسیاری از حوزه‌ ها است، گفت:‌ در حال حاضر در بخش اجرا عده‌ای میانه‌ خوبی با قسمت نظارت ندارند، گرچه نظارت بازوی قوی برای یک دستگاه اجرایی محسوب می‌شود.

جدیدی مطرح کرد: اگر دستگاه‌های نظارت کننده نتوانند اقدامات خود را به درستی انجام دهند و با دیگر بخش‌های نظارت همسو نباشند، بدون شک با این امر به اهداف و موضوعاتی که به دنبال آن هستیم دست پیدا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد:‌ دستگاه نظارت با دستگاه بازرسی و حراست تفاوت دارد، چرا که دستگاه‌های بازرسی و حراست زیر مجموعه‌های دستگاه نظارت محسوب می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر در شورا، برخی از مصوبات را به تصویب می‌رسانند، یادآور شد: باید بر روی این مصوبات نظارت دقیقی صورت گیرد، به این دلیل که نظارت بر این مصوبات حق مردم است و ما نباید در خصوص آن با کسی تعارف داشته باشیم.

جدیدی در ادامه با بیان اینکه شاید در بسیاری از موضوعات که سخنان بنده به نظر برخی از افراد خوش نیاید، افزود:‌ موضوع نظارت یک موضوع طبیعی بوده به همین دلیل نباید کسی از آن ناراحت و دلخور شود.

* در صحن شورا نباید به مشکلات آب ‌سنگین اراک بپردازند

وی به موضوع نظارت و بررسی 6هزار پرونده در حوزه شهرسازی توسط کارشناسان این حوزه اشاره کرد و گفت: امروزه با سعی و تلاش موضوعات این پرونده‌ها را بررسی و بسیاری از موضوعات را در سیستم شهرسازی بررسی کرده‌ایم.

عضو اسلامی شورای شهر تهران اضافه کرد: ‌رسیدگی به این پرونده‌ها در دوره چهارم شورای شهر انجام شده است.

جدیدی با بیان اینکه در طول این سال‌ها هر هفته ملاقات‌های مردمی و بازدیدهای میدانی از مناطق داشته‌ام، تصریح کرد: در این ملاقات‌ها بیشتر در خصوص مسائل مختلف شهرسازی موضوعاتی مطرح می‌شد، به همین دلیل بخش دستگاه‌های اجرایی تعاملات خود را در خصوص این موضوع افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر نباید در صحن شورا به مشکلات آب ‌سنگین اراک، به بخش هسته‌ای یا فردو بپردازند، گفت: ما به شورا آمده‌ایم تا کارهای فرهنگی انجام دهیم.

عضو اسلامی شورای شهر تهران با بیان اینکه از 6هزار پرونده بررسی شده در حوزه معاونت نظارت 800 مورد آن بر خلاف طرح تفضیلی اجرایی شده بودند، یادآور شد: زمان رسیدگی به تخلفات متوجه شدیم که در بسیاری از پرونده‌ها تخلفات به صورت قصد و عمدی نبوده بلکه به دلیل عدم آگاهی و اطلاع از مصوبات انجام شده است.

جدیدی با بیان اینکه بیش از 80 درصد ارباب رجوع‌ ها در خصوص موضوعات شهرسازی به شهرداری تهران مراجع می‌کنند، افزود: 20درصد از موضوعات مربوط به پیمانکاری، املاک و ... است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما همیشه بدون میکروفن در صحن علنی شورا صحبت می‌کنید، گفت: بدون میکروفن صحبت کردن در شورا کار من شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد:‌ چمران اختیار دار ما هستند، ما در مکتبی پرورش یافته‌ایم که نام مکتب پهلوانی را به خود اختصاص می‌دهد و در سطر اول آن احترام به بزرگتر جزء مهمترین بحث‌های آن کتاب به شمار می‌آید.

جدیدی ادامه داد: اگر احترام موی سفید چمران را نگه ‌نداریم بدون شک به جایی نمی‌رسیم، اما تذکر در صحن شورا موضوعی نیست که آدم از آن ناراحت شود.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه من به عنوان یک آدم مستقل وارد شورای شهر تهران شدم، تصریح کرد: هر جایی که سخن از بیت‌المال و حقوق مردم در میان باشد، کوتاه نخواهم آمد و با شهامت به این موضوع رسیدگی خواهم کرد.

*در حال حاضر بسیاری از موضوعات، حوزه سیاسی و حزبی به خود گرفته‌اند

جدیدی در ادامه با اشاره به بحث شفافیت مالی، افزود: باید به این موضوع به صورت عمیق بپردازیم، به همین دلیل می‌گویم 10الی 15درصد خطا در کار نه تنها در شورای شهر، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی دیگر بلکه در تمام دنیا امری طبیعی است، چراکه هیچ کس نمی‌تواند کار را به صورت 100درصدی به مرحله اجرا برساند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به موضوعات باید همه جانبه باشد نه شخصی، گفت: در حال حاضر خیلی از موضوعات، حوزه سیاسی و حزبی به خود گرفته‌اند به همین دلیل این موضوع می‌تواند به مردم ضربه بزند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 1600میلیارد تومان بدهی افراد به شهرداری تهران، عده‌ای پولدار حق و حقوق مردم شهر را پرداخت نکرده‌اند، تصریح کرد:‌ نمی‌دانم چرا باید حق و حقوق مردم این شهر به کسانی بخشیده شود که بیش از 10سال بدهی‌های خود را پرداخت نکرده و همچنین توانستند با راهکارهایی مختلف از زیر قانون فرار کنند.

*بدهی مردم به شهرداری نباید بخشیده شود

جدیدی اضافه کرد:‌ چرا باید بخشی از بدهی افراد که حدود 500میلیارد تومان می‌شود را به آنها ببخشیم، در حالی که این پول حق بچه‌های جنوب شهر بوده و ما نباید آن را بذل و بخشش کنیم.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تاکید کرد:‌ کسانی که این مصوبات را به صحن شورا می‌آورند، پیش خدا مسئول هستند، چرا که باید قبل از مصوب کردن چنین طرحی تمامی جوانب آن را بسنجند.

وی گفت: چرا آبروی کسی که می‌خواهد از حق و حقوق مردم این شهر دفاع کند را می‌برید؟

جدیدی با اشاره به بررسی گزارشات حسابرسی و گزارش‌های کمیسیون تلفیق، مطرح کرد: در بررسی بسیاری از این گزارشات متوجه شدیم که نزدیک به 70 درصد از موضوعات که به عنوان تخلف مطرح شده بودند، مربوط به بیمه و مالیات و ... بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهر ، تهران ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
بعدآمعلوم میشه!!
آخرین اخبار