تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

آئین‌نامه تئاتر کمدی تدوین می‌شود

بسته «تئاتر در هفته» از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته سوم مرداد ماه می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسته «تئاتر در هفته» از آخرین اخبار و اتفاقات حوزه تئاتر در هفته سوم مرداد ماه می‌گوید.

نمایش شمس پرنده  هم دوباره به کارگردانی پری صابری پری زد و در فضای باز روی صحنه رفت، نمایشی که پس آن بویی از فرهنگ و تمدن ایرانی به مشام می رسد.

عوامل شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی به دبیری هنرمند محبوب کشورمان مرضیه برومند در تکاپو هستند تا این دوره را هم برگزاری کنند که طبق آمار گفته شده  در اين دوره از جشنواره علاوه بر 5 سالن نمايشي مجموعه تئاترشهر، تالار بوستان كانون پرورش فكري، تالارهاي فردوسي و هنر، تالار اصلي محراب و همچنين تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان ميزبان 27 نمايش شركت‌كننده در بخش صحنه‌اي و 7 نمايش بخش بين‌الملل هستند.

سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی حکمی میلاد اکبرنژاد را به عنوان مدیر مسابقه نمایشنامه‌نویسی و  مصطفی محمودی به عنوان مدیر بخش به علاوه فجر معرفی کرد.

نمایش «هزار و یک مکر» به کارگردانی برکه فروتن در تالار محراب به صحنه می‌رود. گفتنی است  این اثر یک نمایش ایرانی سنتی است که  می‌توان با دیدن آن پی به فرهنگ و آئین کشورمان ببرید.

رحمت امینی، رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اعلام کرد که آیین‌نامه تئاتر کمدی در این شورا تدوین شده و قرار است بعد از ماه محرم و صفر این قانون اعمال شود. در واقع با این اقدام سر و سامانی به تئاتر آزاد کنونی داده می‌شود.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار