اهواز؛

برگزاری نخستین دوره آموزش تئاتردرشادگان

نخستین دوره آموزش مبانی تئاتر در شادگان دردوره های سه روزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهوازمدیر واحد آموزش انجمن هنرهای نمایشی خوزستان اظهار کرد: این دوره سه روزه شامل آموزش مبانی بازیگری تئاتر، توسط ساسان ریاحی پور از کارشناسان تئاتر خوزستان از تاریخ 19تا 21 مرداد 1395 در دو نوبت صبح و عصر در سرسرای ابن سکیت شادگان با حضور هنرمندان تئاتر شادگان برگزار شد.

مهرداد بهراد با بیان اینکه در نظر داریم دوره های آموزش تئاتر را در همه شهرستان های خوزستان برگزار کنیم افزود: در شهرستان هایی مانند ماهشهر، دزفول و آبادان دوره را مفصل تر و تقریبا مشابه اهواز برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: در دوره های سه روزه شهرستان ها سعی می شود همه مبانی و مقدمات تئاتر آموزش داده شود و به نوعی استعدادیابی صورت گیرد.سپس این دوره به صورت کامل تر و متمرکز در یکی از شهرستان های نزدیک به آنها برگزار می شود و در نهایت یک دوره کامل تر در اهواز برای آنها تشکیل می شود.

رییس انجمن نمایش اهواز گفت: به دلیل کمبود منابع مالی، پیدا کردن مدرس بسیار سخت است برای همین از دانش آموختگان دانشگاهی استفاده می کنیم.

وی افزود: هفته آینده این دوره در ماهشهر و سپس در گتوند و پس از آن در بقیه شهرستان ها برگزار می شود.

بهراد ادامه داد: برای هزینه این دوره به انجمن نمایش هر شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده ایم که دوره سه روزه، سه میلیون ریال هزینه دارد اگر خودشان آن را بدهند دیگر نیازی نیست از هنرجویان پولی دریافت شود در غیر این صورت می توانند این مبلغ را با توجه به تعداد هنرجویان از آنها دریافت کنند.

وی بیان کرد:تدریس مهارت های  هنری جلسات متعددی لازم دارد تا افرادی که درگیر هنر نیستند وارد این میدان شده و با اصل قضیه آشنا شوند.

 مدیر واحد آموزش انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با اشاره به میزان رضایتمندی از نخستین دوره برگزاری این دوره در شادگان گفت: اشتیاق و انگیزه هنرجویان شادگان بسیار زیاد بود و همچنین با توجه به اینکه تمرکز بر شهرهای محرومی که از امکانات بی بهره تر هستند نتیجه خوبی به همراه دارد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.