بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

جان بر کف در راه حفظ طبیعت می‌تازند/حضور ‌2700محیط بان در کشور

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: محیط بانان با وجود برخوردهای نامناسب طبیعت ستیزان، اهدای جان و جانبازی را در مقابل حفظ طبیعت ناچیز می‌دانند.

جان بر کف در راه حفظ طبیعت می‌تازند/حضور ‌2700محیط بان در کشور
محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت روز محیط بان، اظهار داشت: امروز (24مرداد) مصادف با سالروز میلاد امام علی بن موسی الرضا؛ ضامن آهو به عنوان روز محیط بان نامگذاری شده است.

وی گفت: محیط بانان حافظ انفال، طبیعت، سرمایه‌های زیستی و خزانه‌های ژنتیکی کشور هستند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: قشری که مأموریت‌هایشان شب و روز نداشته و در سرما و گرما و صعب‌العبورترین مناطق با بدترین شرایط توپوگرافی به محافظت از آب، خاک،‌حیات‌وحش، گیاهان و درختان می‌پردازند.

بازگیر تصریح کرد: محیط‌ بانان با وجود سختی دوری ازخانواده، تحمل بی‌عدالتی در پرداخت حق و حقوق و برخوردهای نامناسب طبیعت ستیزان، همچنان اهدای جان و جانبازی را به جان پذیرفته و در مقابل عشق به طبیعت، آنها را ناچیز می‌دانند.

وی ضمن عرض تبریک و شادباش این روز به تمامی محیط بانان، گفت: امیدوارم همه ما از محیط بانان طبیعت بوده و به سمتی پیش رویم تا به موهبات الهی با نگاه مهربانتری توجه کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران در خصوص تعداد محیط بانان که از عرصه‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست محافظت می‌کنند، ‌بیان داشت: ‌2700محیط بان، وظیفه پاسداری حفاظت محیط زیست را بر عهده دارند که در مقایسه با استاندارد جهانی، که به ازای هر هزار هکتار یک محیط بان در نظر گرفته شده، چندین برابر کمتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار