یاسوج؛

بی اثر بودن تحریم ها بر قدرت دفاعی ایران

رئیس جمهور در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تحریمها بر قدرت دفاعی ایران و پیشرفتهای هسته ای کاملا بی اثر بودن بوده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازیاسوج؛حجت الاسلام حسن روحانی گفت:امروز نه تنها نطنز ما و چند نقطه دیگر فعال است بلکه دنیافعالیت هسته ای ایران را به رسمیت شناخته ، کیک زرد را از روسیه میخریم، با چین برای اراک به قرار داد نهایی رسیدیم، آب سنگین را به خود آمریکا می فروشیم نه تنها ایران دارای چرخه غنی سازی و سوخت است بلکه دارد با فرانسه ، چین و آمریکا تعامل می کند.

دکتر روحانی با اشاره به مذاکرات هسته گفت: ما نگذاشتیم به هیچ دانشمندهسته ای ما توهین وباز جویی شود و این فخر ایران و دیپلمات های ایران است که رهنمودهای مقام رهبری نیز بسیار موثر بوده است.

رئیس جمهوربا بیان اینکه ما باید حواسمان جمع باشد دشمن ما در هر شرایطی ممکن است مکر و حیله کند افزود: اما امروز بهترین تجهیزات را از بالاترین کشورهای جهان برای سلامت مردم می خریم مردم ببینند که این مسئله چه تحولی در زندگی آنان و در سلامت شان به وجود آورده است و امروز برخی از تجهیزات پزشکی را به 50 درصد قیمت قبل داریم خریداری می کنیم درحالیکه برخی از خدمات نفتی تا 45درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است باید بدانیم که ملت ما کار عظیمی انجام داده است .
وی با اشاره به برخی شرایط زمان تحریم افزود:ما عضو ناظر شانگهای هستیم و برخی از کشورهای آسیای مرکز ی می گفتند چون شما تحریم هستید نمی توانید عضو شوید همین تحریم های غیر قانونی را علم می کردند می گفتند شما نمی توانید عضو هیچ سازمانی برای امنیت منطقه شوید و در طول این سه سال باهمت مردم و ارگان های دیگر توانستیم از شرایط بسیار سخت به شرایطی راحت تر برسیم و تلاش می کنیم به رتبه مطلوب برسیم.

ریس جمهور با بیان اینکه همه مسئولیت های سنگینی که به عهده بنده گذاشته شده یا پیشنهاد مقام معظم رهبری بوده یا دستور ایشان یا حکم ایشان بود گفت:ما از روز اول انقلاب تا امروز هر کاری کردیم یا با شور ایشان بوده یا مشورت ایشان بوده و در کنار ایشان کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

وی با اشاره به24 مرداد سالروز رای اعتماد مجلس به دولت گفت: امروز3سال از آن تاریخ گذشته است من واقعا وقتی برمیگردم به گذشته و کارهایی که انجام گرفته ما فاقد نقص نیستیم و نمی شود نعمت الهی را هم شکرگزاری نکرد دولت در کنار رهنمودهای رهبر و حضور مردم و صبر مردم در حال خدمت رسانی است کارهای عظیمی هم تا به امروز انجام گرفته است و امروز بعد از سه سال شرایط متفاوتی داریم ما نباید فکر کنیم مسئولیت ما تمام شده است ،همه باید دست به دست هم دهیم تا کار را پیش ببریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه خداوند نعمت را برای ما نازل کرد ما باید شکرگزار باشیم باید بیاییم از این فضا بهره برداری کنیم افزود: من به آینده امیدوارم هر روز امیدم به آینده بهتر شده است امید ما به خداوند ، امام عصرو ائمه است ما دستمان را به سوی بیگانه بلند نخواهیم کرد دست ما به سوی آسمان است روزی ما از ناحیه خدا است ما باید متصل شویم به منبع لایزال خداوند امروز ما شرایط بهتری داریم برای اینکه سرمایه داخلی وخارجی ما بهبود بخشیده شود ، بودجه ما محدود است.

وی افزود: کار بزرگی که است در این شرایط که بتوان دولت را اداره کرد قابل تحسین است، اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید کارآفرینان بیایند و جذب سرمایه داخلی ، خارجی انجام شود. .
رئیس جمهور گفت: امروز ما باید جو را آرام تر کنیم تا بتوانیم کار بزرگ انجام دهیم کهگیلویه و بویراحمد استعداد های طبیعی و انسانی خوبی دارد و روحیه بالایی در استان وجود دارد بانکها باید فعال شوند ، نمایندگان مجلس نسبت به ما دستشان بازتر است ما البته با مجلس قبلی هم تعامل داشتیم من خیلی مشکلی نداشتیم بعضی از وزرای ما 4 و 5 دفعه به مجلس بردند در دموکراسی این قضایا هست به مجلس جدید کاملا امیدواریم چون شعارشان شعار ما است.

دکتر حسن روحانی با بیان اینکه دراین استان برای فناوری های نوین گیاهان دارویی ، گردشگری زمینه ها آماده است گفت: من صمیمانه از استقبال مردم این استان تشکر می کنم ما هرجا می رویم زحمت می دهیم از صدا و سیما ، رسانه ها ، نیرو های انتظامی و مسلح ، نماینده ولی فقیه ،استاندار و نمایندگان مجلس تشکر می کنم همه قول هایی که ما دادیم نمایندگان نظارت کنند که به آن ها جامعه عمل پوشانده شود قرار ما این است که ما هر جا می رویم قول می دهیم عملیاتی شود و این سفر مایه خیر و برکت برای مردم این استان باشد .


انتهای پیام/ش



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.