نیوزمکس: انتشار ایمیل ضد ایرانی ترامپ با استناد به کتاب "هنر توافق"

نیوزمکس در گزارشی به کتاب "دونالد ترامپ" در انتقاد از سیاست "باراک اوباما" و "هیلاری کلینتون" بر سر موضوع هسته‌ای ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی نیوزمکس در گزارشی به قلم ""جیسون دیوانی" نوشت: کمپین تبلیغاتی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ایمیلی را از او منتشر کرد که در آن بخش‌هایی از کتاب نوشته شده به دست ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران قید شده بود.

ترامپ در این ایمیل به بخش‌هایی از کتاب خود با نام "هنر توافق: کلینتون به تامین مالی بزرگترین حامی تروریسم در جهان کمک می‌کند" که در سال 1987 منتشر شده بود، اشاره می‌کند. در ایمیل ترامپ از "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به دلیل آغاز مذاکرات هسته‌ای با ایران که در نهایت موجب پرداخت 400 میلیون دلار باج به تهران شد، به شدت انتقاد شده است.

ترامپ سخنان کلینتون را نقل قول می‌کند و با استناد به آنها، در ادعایی گستاخانه، اینطور نتیجه می‌گیرد که رقیب دموکراتش نقشی مستقیم در کمک به ایران برای تامین منابع مالی تروریست‌ها در جهان ایفا کرده است. 

در ایمیل ترامپ این جمله کلینتون –در ماه ژانویه- آمده است که گفته بود: "من به توافق هسته‌ای ایران افتخار می‌کنم." و یا جمله "من خیلی خوشحالم که بخشی از آنچه رئیس جمهور (اوباما) در طول دوران ریاست دولت انجام داد، هستم." جمله دیگری از کلینتون با این مضمون یاد اوری شده است:" من آنها (ایرانی‌ها) را پای میز مذاکرات آوردم که اکنون به این توافق دست یافته‌ایم."

ترامپ پس از آنکه ثابت کرد هیلاری کلینتون نقش کلیدی در امضای توافق هسته‌ای با ایران داشته است، بخش‌هایی از سخنان جیمز کلپر،" رئیس اطلاعات ملی آمریکا، و دیگر منابع سیاسی که چهره‌ای بد و منفی از ایران به نمایش گذاشتند را در ایمیل خود قید می‌کند. کلپر در ماه فوریه مدعی شده بود: ایران –بزرگترین حامی تروریسم- همچنان به اعمال نفوذ در بحران‌های منطقه خاورمیانه ادامه می‌دهد و نیروی نظامی در این مناطق دارد (اشاره به نیروهای سپاه پاسداران) و همچنین ایران از حزب‌الله لبنان که گروه تروریستی شناخته شده‌ای است و دیگر گروه‌های مشابه آن حمایت می‌کند.

کلپر همچنین مدعی شده بود: ایران به متحدان منطقه‌ای خود کمک نظامی و اقتصادی ارائه می‌دهد. ایران و حزب‌الله تهدیدات بزرگی برای منافع آمریکا و شرکای واشینگتن در سراسر جهان به حساب می‌آیند.

در بخش دیگری از ایمیل به گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم اشاره شده که مدعی شده بود: ایران صدها میلیون دلار صرف حمایت از حزب‌الله لبنان و تعلیم نظامی جنگجویان آن در اردوگاه‌های ایران کرده است. این نیروهای آموزش دیده به طور مستقیم در حمایت از دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، به کار گرفته می‌شوند.

این ایمیل همزمان با سخنرانی مهم ترامپ در باب امنیت ملی در اوهایو منتشر شد. ترامپ در سخنرانی خود پیشنهاد داد کمیسیونی مستقل برای رسیدگی به آنچه "اسلام رادیکالی" خواند، تاسیس شود تا نیرو و ظرفیت خود را بر روی شناسایی و متوقف کردن اعمال تروریستی پیش از آنکه محقق شوند، متمرکز کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار