شهرکرد؛

32 هزار معلول و 4 هزار مستمری بگیر بهزیستی

از 32 هزار معلول شناسایی شده در استان چهارمحال و بختیاری، حدود 4 هزار نفر مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ‌‌مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی توجیهی کمیسیون پزشکی حوزه توانبخشی منطقه 5 کشور در شهرکرد، با اشاره به شناسایی 32 هزار معلول در این استان گفت: حدود 4 هزار نفر از این جمعیت مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

محمد میرزایی افزود: هم اکنون 23 هزار معلول در استان نیز از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره مند می باشند.

وی با بیان اینکه این طرح در تمام مناطق روستایی استان اجرا شده است، ادامه داد: کارشناسان ضمن شناسایی حامعه هدف در این مناطق، خدماتی از جمله آموزش در خانواده و خارج از آن، کمک‌های مالی برای امرار معاش، تأمین هزینه دارو و درمان، رفت و آمد، مناسب‌سازی محل زندگی، اشتغالزایی و تهیه وسایل کمک توانبخشی را به آنان ارائه می دهند.

میرزایی، توجه به پیشگیری و اجرای طرح‌های غربالگری در زمان تولد و نیز طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی برای جلوگیری از افزایش معلولیت‌ها را ضروری دانست.

کارگاه آموزشی توجیهی کمیسیون پزشکی حوزه توانبخشی منطقه 5 کشور با حضور کیوان دواتگران معاون امور توانبخشی و سالمندان سازمان بهزیستی، و معاونان و کارشناسان حوزه توانبخشی ادارات کل بهزیستی استان های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام و هرمزگان، به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.