یاسوج؛

نخستین طرح فراورده‌های غلات با مصرف انسانی به بهره‌برداری رسید

وزیر جهاد کشاورزی افتتاح نخستین طرح فرآورده‌های غلات با مصرف انسانی را در کهگلویه و بویراحمد، جهشی بلند در مسیر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، محمود حجتی در حاشیه آیین افتتاح ویدئوکنفرانسی نخستین طرح تولید فراورده‌های غلات با مصارف انسانی با اعلام رضایت از اقدامات بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زحمات سه ساله دولت در این استان آرام آرام به بار می‌نشیند.

وی افتتاح 17 طرح بخش کشاورزی در سفر کاروان تدبیر و امید را شاهدی بر این موضوع خواند و افزود: وقتی به خوبی بررسی کنیم می‌بینیم در بخش کشاورزی این استان توسعه خوبی شکل گرفته و این روند از بعد از انقلاب شروع شده اما اکنون شتاب گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها قبل از این دولت کار چندانی در این استان نشده است، به افزایش قابل توجه ظرفیت تولید ماهی سردآبی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در حالی که در دو دهه قبل کار زیادی در این حوزه نمی‌شد اما اکنون تولید ماهی در این استان به ظرفیت 16 هزار تنی رسیده است.

وی اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، راه‌اندازی واحدهای جدید مرغداری و پرواربندی، شروع کشت گیاهان دارویی، مجتمع‌های گلخانه‌ای و احداث مزارع پرورش ماهی را نمونه‌ای از اقدامات رو به رشد این استان ذکر کرد.

حجتی تأکید کرد: روند امیدوارکننده‌ای در بخش کشاورزی این استان وجود دارد که امید است تداوم داشته باشد.

وی همه هدف و تلاش خود و همکارانش را کاهش مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان خواند.

گفتنی است طرح تولید فراورده‌های غلات به‌عنوان تنها طرح فرآوری غلات با مصرف انسانی در کهگیلویه و بویراحمد، با حضور وزیر جهاد کشاورزی به نمایندگی از سایر طرح‌ها و به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط ریاست محترم جمهوری با ظرفیت 6300 تن، اعتبار 19 میلیارد ریال و اشتغال 16 نفر افتتاح شد.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.