ارومیه؛

مشارکت 47 هزار بهره بردار در اجرای طرح آموزش مصرف بهینه آب

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی با اشاره به این مطلب گفت:این طرح با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیهبرگزار می شود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امین آقایی در نشست هم اندیشی ستاد احیای دریاچه ارومیه با روحانیان و مبلغان دینی شهرستان بوکان افزود: طرح آموزش، آگاه سازی و جلب مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در این بخش با مشارکت 47 هزار کشاورز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه آغاز شده است.

وی با اشاره به مشارکت اهالی 22 روستای شهرستان بوکان در این طرح ادامه داد: در سالجاری تعداد 147 روستای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی در این طرح مشارکت می کنند، که در هرکدام از این روستاها 8 برنامه آموزشی ، ترویجی و فرهنگ سازی اجرا می شود که در مجموع 15 هزار نفر روز تحت پوشش این برنامه ها قرار می گیرند.

آقایی اضافه کرد: طرح آموزش و فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی با همکاری بیش از 70 شرکت فنی، مهندسی و خدمات مشاوره ای و با به کار گیری 244 نفر مهندس و مربی در رشته های کشاورزی به اجرا در می آید.

وی اهداف طرح را جلب مشارکت روستاییان بهره بردار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، بالا بردن راندمان آب مصرفی، ارتقای بهره وری اقتصادی آب مصرفی در حوزه کشاورزی و آموزش و توانمندسازی کشاورزان برای مشارکت در بهسازی کانال های آبیاری عمومی، پوششی و بتنی عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی اظهار کرد: فرهنگ سازی و تلاش برای گسترش اصلاح روش های انتقال آب، آشنایی کشاورزان با اصلاح الگوی کشت مناسب و بهینه سازی جهت کاهش هدر رفت آب در سطح مزارع و باغ ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در اجرای این طرح مورد توجه است.

در سال گذشته تعداد 9 شهرستان آذربایجان غربی با 175روستا و 32 هزار نفر کشاورز تحت پوشش اجرای طرح مصرف بهینه آب قرار گرفتند .

ستاد احیای دریاچه ارومیه از دو سال پیش با برنامه های اجرایی مدون از جمله آموزش مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی در راستای تثبیت وضعیت فعلی دریاچه اقدام هایی را آغاز کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.