آلمان انتظار افزایش بیکاری ناشی از بحران آوارگان را می کشد

یک روزنامه آلمانی نوشت این کشور افزایش محسوس نرخ بیکاری تحت تاثیر بحران آوارگان را انتظار می‌کشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «بیلد» آلمان نوشت: با وجودی که سالهاست شمار بیکاران در آلمان رو به کاهش است اما به استناد گزارش جدیدی، دولت جمهوری فدرال آلمان، پیش بینی می کند بیکاری فزاینده ای تحت فشار پناهجویان ایجاد شود.
 
در واقع دولت فدرال خود را آماده کرده است تا نخستین بار از سالهای گذشته، بار دیگر تحت تاثیر بحران پناهجویان با افزایش آمار بیکاران مواجه شود.

یک سخنگوی وزارت دارایی آلمان در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی خبرگزاری آلمان اظهار داشت ما از آوریل گذشته انتظار یک چنین افزایشی را داشته ایم و بنابراین این افزایش، غافلگیرانه و غیرمنتظره نیست.

بنابر آمار آژانس کار فدرال آلمان، شمار آوارگان تک شغله در حال افزایش است. بموجب یک گزارش این روزنامه چاپ آلمان، علت و پس زمینه بروز این مناقشه، بیکاری فزاینده آوارگان است که آمار بیکاران سال 2017 آلمان را نخستین بار از چهار سال گذشته به طور متوسط با یکصد و ده هزار نفر بیکار بیشتر به دو میلیون و هشتصد و شصت هزار نفر افزایش داده است.

در این گزارش «مهاجرت گسترده» علت این افزایش اعلام شده است. پیش بینی می شود شمار بیکاران آلمان تا سال 2020 میلادی به طور متوسط به سه میلیون و یکصد هزار نفر برسد.

طبق پیش بینی های صورت گرفته از سوی وزارتخانه های دارایی، کار و اقتصاد آلمان، این آمار، پایه و مبنای برآورد مالیات و برنامه ریزی برای تنظیم بودجه سال 2017 میلادی در آلمان خواهد بود.

به گفته دِتلِف شِلی از هیات مدیره آژانس کار فدرال آلمان، در ژوئیه گذشته یکصد و چهل و یکهزار آواره گریخته از کشورشان در مراکز و آژانس های کاریابی، بیکاری خود را اعلام کردند که این آمار حدود ده هزار نفر بیش از ماه گذشته (یعنی ژوئن) بود.

وی افزود: آمار آوارگان بیکار هم اکنون ماهانه به ده هزار نفر می رسد. هرچند اداره مهاجرت و آوارگان فدرال آلمان از حصول پیشرفت در کاهش شمار درخواستهای پناهندگی (آوارگان) در آلمان خبر می دهد اما آژانس کار فدرال این کشور، افزایش شمار بیکاران ساکن آلمان تحت تاثیر آوارگان به آلمان آمده را همچنان منتفی نمی داند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار