تاکید یونان بر دریافت غرامت از آلمان بابت آسیب های جنگ جهانی دوم

نخست وزیر یونان بار دیگر بر درخواست کشورش برای دریافت غرامت از آلمان برای آسیب های وارده به یونان در جریان جنگ جهانی دوم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روزنامه "هندلز بلات آلمان"، دولت یونان بار دیگر بر این درخواست خود که آلمان باید برای جنایات خود در یونان در جریان جنگ جهانی دوم غرامت پرداخت کند، تاکید کرد.

«آلکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان امروز در یک مراسم یادبود قربانیان نازیسم در روستای Komeno  یونان تاکید کرد که ما تا پایان در این مسیر مبارزه می کنیم تا به صورت دیپلماتیک و در صورت لزوم با راهکار قانونی این امر را محقق کنیم.

ارتش آلمان در روستای Komeno  در آگوست سال 1943 بیش از 300 نفر را به قتل رساند. سیپراس اولین نخست وزیر یونان است که امروز از این منطقه بازدید کرده است. رسانه های یونانی به دلیل بحث های طولانی درباره لزوم پرداخت غرامت از طرف آلمان به یونان این دیدار را دارای ارزش نمادین بالایی می دانند.

سال های گذشته درباره مبلغ غرامت درخواست شده بررسی های مختلفی از طرف وزارت دارایی یونان، بانک مرکزی و کمیسیون پارلمانی انجام گرفته است. بر اساس ارزیابی ها مبلغ غرامت بین 269 و 332 میلیارد یورو برآورد شده است. البته دولت آلمان مسئله بدهی های یونان بابت غرامت های جنگ جهانی  را موضوعی فیصله یافته ارزیابی می کند.

سال گذشته نخست وزیر یونان اعلام کرد که آلمان باید 278 میلیارد یورو غرامت جنگی به آتن پرداخت کند. مسئله غرامت های جنگ جهانی دهه هاست که مناسبات بین آلمان و یونان را خدشه دار کرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار