درخواست بانک مرکزی آلمان برای افزایش سن بازنشستگی تا 69 سال

بنابر اعلام بانک مرکزی آلمان، در صورتی که سن بازنشستگی افزایش نیابد، دولت در دهه‌های آتی برای پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه می‌شود.

درخواست بانک مرکزی آلمان برای افزایش سن بازنشستگی تا 69 سال
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، در صورتی که طرح پیشنهادی بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) پذیرفته و عملی شود، سن بازنشستگی در این کشور به 69 خواهد رسید. در حال حاضر سن بازنشستگی در آلمان 65 است. اما این بانک از دولت درخواست کرده است آن را تا سال 2060 به 69 برساند. بنابر اعلام این بانک، در غیر این صورت کشور برای پرداخت حقوق و تسهیلات بازنشستگی با مشکل مواجه خواهد شد. 

به گفته این بانک، در حال حاضر نظام بازنشستگی کشور به خوبی عمل می‌کند؛ اما در دهه‌های آتی تحت فشار قرار خواهد گرفت. زمانی که متولدین دوره انفجار جمعیت (افرادی که پس از جنگ جهانی دوم به دنیا آمدند) بازنشسته شوند، نیروی کافی برای جایگزینی آن‌ها وجود نخواهد داشت.

پیش از اعلام این بانک، مقرر شده بود سن بازنشستگی در آلمان تا سال 2030 به 67 برسد. اما بانک مرکزی آلمان معتقد است از سال 2050 این روند افزایش سن بازنشستگی کافی نخواهد بود تا دولت بتواند حقوق بازنشستگی برابر با دست‌کم 43 درصد درآمد متوسط را پرداخت کند. 

«استفن سیبرت،» سخنگوی دولت آلمان، در واکنش به این طرح گفت همچنان سن 67 برای بازنشستگی مد نظر است. او گفت: با توجه به میزان رشد جمعیت کشور، سن 67 برای بازنشستگی معقول و کافی است. در نتیجه همانطور که پیش از این نیز توافق شده بود در جهت نیل به این هدف قدم به قدم حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار