یاسوج؛

پلمپ واحدهای تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد

معاون فنی و نظارت سازمان برنامه و بودجه استان گفت: تعداد زیادی از 112 واحد تولید مصالح ساختمانی شهرستانهای بویراحمد و دنا غیراستاندارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید انتظام سهمگین در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طبق قانون در کمیته فنی استان برای واحدهای غیراستاندارد یک ماه مهلت اخذ پروانه استاندارد تعیین می شود و در صورت کوتاهی از گرفتن مجوز، این نوع واحدها تعطیل خواهند شد.

وی گفت: در ماه گذشته واحدهای تولید مصالح ساختمانی شهرستانهای باشت و گچساران بررسی و اقدام های لازم برای استاندارد سازی این واحدها انجام گرفته است .

به گفته رئیس گروه نظارت سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد از پنج واحد بتن آماده بویراحمد و دنا چهار واحد فعال و سه واحد استاندارد، و از 25واحد شن و ماسه 15 واحد فعال و 10 واحد استاندارد و از هفت واحد پلی استایرن (فوم) چهار واحد فعال و یک واحد استاندارد است.

سیاوش احمدی گفت: از 85 واحد تیرچه بلوک و موزائیک 47 واحد فعال و 15واحد استاندارد است.

وی گفت: از 36 طرح عمرانی ارزیابی شده دراین دوره کیفیت 32 طرح، خوب و کیفیت 6 طرح، متوسط و هیچگونه طرح ضعیفی وجود نداشته است.

وی اظهارکرد: 30 طرح با کمبود اعتبار مواجه بوده است و از این تعداد هشت طرح فعال و 14 طرح بهره برداری شده بود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: بیشتر واحدهای تولید مصالح ساختمانی کهگیلویه وبویراحمد بدون مجوز فعالیت دارند.

مهدی متقیان بر لزوم تعیین تکلیف مجوز فعالیت واحدهای تولید مصالح غیرمجاز از سوی امور صنفی و صنعت معدن برای برخورد قانونی در زمینه اخذ پروانه استاندارد تاکید کرد.

وی گفت: 40واحد تولید مصالح ساختمانی امسال تذکر گرفته اند و تنها پنج واحد پروانه استاندارد گرفته و تلاش برای ساماندهی این وضعیت ادامه دارد.

وی گفت: استانداردسازی تولید مصالح ساختمانی دراین استان نیازمند همکاری بین بخشی است.

دراین نشست برخی نکات فنی واجرایی پروژه های عمرانی 16 دستگاه اجرایی مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.