ارومیه؛

معرفی۳۶۲ واحد تولیدی راکددر آذربایجان‌غربی

۳۶۲ طرح و واحد تولیدی راکد استان برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی تشکیل شد اظهار داشت: هم‌اکنون از مجموع 580 طرح و واحد راکد در استان، تعداد 362 طرح و واحد برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

جعفرصادق اسکندری گفت: از این تعداد، 69 طرح و واحد عقد قرارداد شده و به 68 مورد وام و تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به مجموع 635 مورد پرداختی تسهیلات بانکی در کل کشور به واحدهای راکد و نیمه فعال، استان آذربایجان‌غربی با پرداختی 68 مورد تسهیلات بانکی، 14 درصد این میزان را شامل شده که نقطه عطفی به شمار می‌رود.

اسکندری بیان کرد: از سوی دیگر به 121 واحد نیز از سوی بانک‌های عامل وام و تسهیلات بانکی پرداخته شده اما در سامانه ثبت نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از هفته آینده تیم‌های بازرسی به واحدهای تولیدی مراجعه کرده و در این زمینه کمیته‌ای نیز تشکیل می‌شود افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اطمینان از استفاده بهینه از وام و کمک‌های بانکی توسط واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، این بازرسی‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه 80 طرح و واحد تولیدی از سوی بانک‌ها برای اخذ تسهیلات مورد تایید واقع نشده‌اند افزود: در این باره 23 مورد به سبب عدم پوشش وثیقه، 17 مورد به علت نبود منابع کافی، 15 واحد به سبب داشتن بیش از 100 نفر، 9 مورد به علت بالا بودن نرخ بهره بانکی و برخی واحدها نیز به سبب درخواست صورت‌های مالی از سوی بانک و داشتن بدهی‌های معوقه موفق به اخذ تسهیلات نشدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.