ارومیه؛

تلاش همه نهادهای مسئول برای حل مشکل تولید

همه نهادهای مسئول برای حل مشکل تولید در استان بی وقفه تلاش کنند تا بتوانیم رونق اقتصادی را در استان بیش از پیش ایجاد کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان گفت : بانک های عامل، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تولیدکنندگان و دیگر نهادهای مسئول در این خصوص با همه توان وارد شوند.

قربانعلی سعادت وی اضافه کرد: به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی،کارگروه رفع موانع تولید برگزار می شود که با برگزاری جلسات متعدد در راستای رفع این مشکلات و همکاری بانک های عامل، مصوبات زیادی داشته است که با عمل به این مصوبات می توان بخش زیادی از مشکلات را در این بخش رفع کرد.

وی اظهار کرد: طبق مصوبات کارگروه، تعداد زیادی از واحدهای تولیدی مشکل دار برای معرفی به بانک و بررسی تخصصی وضعیت آنها انتخاب شده اند ولی گزارش ها نشان می دهد که مشکل برخی از آنها حل نشده که علت این امر باید به خوبی بررسی شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همه مسئولان باید همکاری کنند تا رونق اقتصادی در آذربایجان غربی اتفاق بیفتد که در آن صورت زمینه رونق اشتغال و کاهش بیکاری نیز فراهم می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای مشکل دار استان از برگشت 68 واحد تولیدی راکد و غیرفعال به چرخه تولید استان خبر داد و گفت: از 362 واحد معرفی شده به بانک های عامل، 68 واحد تسهیلات لازم را دریافت کرده اند که این رقم 14 درصد کل واحدهای دریافت کننده تسهیلات در کشور است.

جعفر صادق اسکندری افزود: 78 طرح جدید نیمه فعال و راکد نیز در بخش صنعت و معدن و کشاورزی در حال بررسی و معرفی به بانکها هستند .

وی ادامه داد : سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با جدیت، نحوه استفاده از وام ها را بررسی می کند تا شاهد بروز مشکل در این بخش نباشیم.

در این جلسه دلایل عدم پرداخت تسهیلات رونق تولید طبق اعلام بانکها و متقاضیان تسهیلات مصوب بررسی و مدیران بانک های عامل به سوالات مطرح شده در خصوص مشکلات اعطای تسهیلات به واحدهای مشکل دار پاسخ گفتند.

هم اینک نزدیک به 900 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در آذربایجان غربی وجود دارد که با توجه به تصویب قانون رفع موانع تولید، دولت تمام توان خود را برای حل مشکل این واحدها به کار گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.