تاج: قضاوت فغانی در فینال افتخاری برای جامعه داوری است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حضور داوران ایرانی در فینال فوتبال المپیک افتخاری برای جامعه داوری محسوب می شود.

تاج:قضاوت فغانی در فینال برکت برای جامعه داوری استبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج در جلسه تودیع و معارفه دپارتمان داوری بیان کرد: خوشحالم در جمع پیشکسوتان داوری هستم که وزن خاصی به این جلسه دادند. عنایت زحمت زیادی برای داوری و توسعه آن کشید و او از پس کارها برمی‌آمد، اما تغییرات اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: بابت زحمات عنایت تشکر می‌کنم، ما همیشه با هم بودیم و با هم هستیم. یک روز عسگری و عنایت هستند و امروز هم کامرانی‌‌فر عهده دار دپارتمان داوری شده است.

تاج ادامه داد: کامرانی‌فر جوان لایق و جویای نامی است، هرچند که ما جوان‌گرایی را از فوتبال شروع کردیم و میانگین سنی لیگ را پایین آوردیم و این برای فوتبال خوب شد.

 زمانی کی‌روش می‌گفت زمانی نگران مصدومین یکی از بازیکنان بود چرا که اگر وی مریض می‌شد جایگزینی برای وی نداشت اما دفعه قبل که با کی‌روش صحبت کردیم جالب بود که او حتی این بازیکن را دعوت نکرد، چون تعداد زیادی جوان جای این بازیکن را در تیم ملی در اختیار گرفتند. جوانانی که شاید تا پنج سال قبل خیلی از آنها را نمی‌شناختیم، اما الان لیگ جوان شده و این به تیم ملی هم کمک کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: ما یک زمانی دهداری را ستایش می‌کردیم چون تیم ملی را جوان کرد، اما جوان کردن لیگ کار سختی بود، در هر صورت این اتفاق افتاد. امروز در بین مربیان هم جوان‌گرایی آغاز شده و مطمئن باشید که همه این مربیان برخلاف آنچه که در اخبار آمده بود، که فلان مربی مدرک ندارد، همه مدرک دارند و هیچ مربی بدون مدرک روی نیمکت نمی‌نشیند. امروز هم کامرانی‌فر آمده و باید سیستم جوان‌گرایی ادامه پیدا کند.

تاج افزود: ما کارهای ناظری در لیگ را کامپیوتری کردیم و دیگر در این مورد کاغذ ردوبدل نمی‌شود. در داوری هم باید این کار انجام شود و کارها سیستمی شود. افرادی که مجاز هستند بتوانند به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا کنند و سیستم باید به این سمت برود.

وی گفت: امروز اگر فغانی، منصوری و سخندان در فینال المپیک هستند، حاصل زحمات این جمع است و این یک برکت است. قبل از اینکه این سه نفر به المپیک بروند در جلسه‌ای به آنها گفتم اگر دو بازی هم سوت بزنید، برایمان کافی است، اما الان به فینال رسیده‌اند و این یک برکت برای جامعه داوری است.حتماً پس از بازگشت آنها، فدراسیون فوتبال ویژه مراسمی را برای تقدیر از آنها تدارک می‌بیند. حالا هم گذشته‌ها گذشته و از امروز برای عزیزانی که می‌خواهند خداحافظی کنند مثل جواد نکونام جبران مافات خواهیم کرد.

تاج افزود: امیدوارم تیم فغانی و فینال المپیک فضاوت قابل قبولی داشته باشد، مطمئنم اگر زحمات این جمع نبود آنها نیز در فینال المپیک نبودند. طبیعی است الان هم که بهترین داوری را انجام می‌دهیم، پس از المپیک هم شاید اشتباهاتی در این زمینه به وجودب یاید، اما باید سعه صدر خود را بالا ببریم چون ممکن است داوران هم اشتباه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: یک زمان مسئول داوران بودم و یک بار هم در چیدمان داوران دخالت نکردم، الان هم هیچ دخالتی نمی‌کنم، اما عزیزانی که هستند باید بر اساس بضاعت و تشخیص این کار را انجام دهند، اما اگر اشتباهی هم شد باید با سعه صدر از آن گذشت کرد. کمیته داوران با مطالعه کار کند تا داوران بین‌المللی بیشتری داشته باشیم، اکنون فقط ۷ کرسی داریم که از این جهت عقب هستیم و باید تلاش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار