با حضور وزیر ارتباطات در استان مرکزی صورت گرفت؛

دسترسی بیش از هزار روستا به تلفن و 200 روستا به اینترنت پرسرعت

در آستانه هفته دولت با حضور واعظی در استان مرکزی پروژه های مختلف ارتباطی این استان به بهره برداری رسید.

دسترسی 1081 روستا به تلفن و ٢٥٧ روستا به اینترنت پرسرعتبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی در شورای اداری استان مرکزی گفت: هفته دولت فرصتی مناسبی را برای آشنایی مردم با اقدامات دولت فراهم می‌کند.


واعظی از تلاش وزارت در جهت رفع شکاف بین شهرهای بزرگ و کوچک خبر داد و افزود: جهت رشد اقتصادی دولت تلاش چشمگیری داشت و موفقیت‌های قابل توجهی مانند افزایش رشد اقتصادی ٤ درصدی حاصل شد.


واعظی با اشاره به تعریف ١٢٠ پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: با شدت به دنبال پیاده سازی این پروژه‌ها هستیم و در این میان در سال جاری به دنبال ایجاد ٤٤٥ هزار شغل هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان اقتصادی و مولد است برای توسعه زیر ساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های خاصی خواهیم داشت.

وی گفت: پهنای باند اینترنت استان شش برابر شده و در این میان ١٠٨١ روستا دارای تلفن و ٢٥٧ روستا به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

وی از اتصال ٣٢٣ روستا به شبکه اینترنت تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: ٢١ شهر استان مرکزی به نسل سوم تلفن همراه ٢ شهر به نسل چهارم دسترسی دارند.

همچنین ٣٢٣ کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده که امروز ١٣٢ کیلومتر آن افتتاح می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت:  تا پایان دولت یازدهم تلاش داریم تمام روستاهای بالای 15 خانوار را پوشش اینترنت پرسرعت داده و حدود ٢هزار و ٩٠٠ کیلومتر فیبر نوری در بین شهرها بکشیم.

وی گفت: تا پایان دولت نیز نسل سوم تلفن همراه  در تمام استان و برای ٥ شهر نسل  چهارم فعال می‌شود و ١٩٠٠ میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه گذاری می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به وجود دانشگاه‌های معتبر و فارغ‌التحصیلان حوزه ict  در استان می‌توان، شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرد یا با ایجاد کنسرسیوم با شرکت‌های سایر استان‌ها و تهران موجبات اشتغال بیشتر این استان را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کرد.


منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار