ارومیه؛

استفاده از مالچ های چوبی درپارکهای ارومیه

از مالچ های چوبی به منظور تنوع بخشی به طراحی و صرفه جویی در مصرف آب در پارک های سطح شهر ارومیه استفاده می شود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی شایگان، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری با اعلام این خبر افزود: سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با در نظر گرفتن مزاياي مالچ هاي ارگانیک که از تراشه هاي چوب است و در واقع نوعي چيپس چوب است، استفاده از آن را در رفيوژها ،دوربرگردانها و قسمت هایی در سطح پارک ها آغاز کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مالچ های چوبی در طراحی منظر شهری در راستای اهداف سازمان و اقتصاد مقاومتی ، کاهش مصرف آب و نقش پوشش حفاظتي در لايه هاي روي خاك ، حفظ رطوبت خاك ، حفظ خواص مفيد خاك و زيباسازي محيط و قابليت رنگ بندي ، تنظيم دماي خاك و كمك به پایین نگهداشتن حرارت در گرما وشرايط ناپايدار تابستان که موجب حفظ شادابی ورشد ونمو عالي گياهان می شود؛ در فضای سبز ارومیه استفاده می شود.

وی در ادامه از اجرای روش نوین تولید نشاء گیاهان زینتی و انتقال سریع و آسان جهت کاشت در فضای سبز شهری توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه خبر داد.

شایگان اظهار کرد: واحد تولیدات سازمان در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی شهرداری ارومیه و اجرای روش نوین تولید نشاء گیاهان زینتی و انتقال سریع و آسان جهت کاشت در فضای سبز شهری گام های اساسی جهت کاهش هزینه ها اعم از مصرف آب، نیروی انسانی ، استفاده از سموم کشاورزی، پلاستیک و همچنین هزینه های جاری ازجمله استهلاک سیستم های آب رسانی و آبیاری، مصرف سوخت و از همه مهمتر کاهش هزینه تولید بذرکه میزان مصرف بذر در کشت نشاء در برخی موارد تا ۳۰ برابر کمتر از کشت مستقیم می باشد، را سرلوحه کار قرار داده است.

وی افزود: با روش های مذکورمصرف بذر در خزانه بسیار ‏کاهش یافته و همچنین در نیروی کار نیز صرفه جویی و حداکثر بهره وری حاصل می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.